Škoda Auto začala se stavbou emisního centra za 300 milionů korun

Vizualizace emisního centra

Vizualizace emisního centra Zdroj: ctk

ČTK
Škoda Auto začala na pozemku technického vývoje automobilky v Mladé Boleslavi stavět nové emisní centrum. Bude součástí motorového centra, které se otevřelo loni, spolu s koncernem Volkswagen do projektu Škoda investuje více než 11 milionů eur (asi 300 milionů korun). Otevření centra je naplánováno na červenec 2016, jeho úkolem bude další snižování emisí nových vozů značky Škoda.

Samotná stavba bude stát 6,4 milionu eur, dalších téměř pět milionů eur pak technologie a zařízení pracovišť. „Při vývoji nových vozů se důsledně zaměřujeme na snižování spotřeby a emisí. Nové Emisní centrum je tak důležitou součástí naší Růstové strategie a další významnou investicí automobilky Škoda.

Agregáty v Mladé Boleslavi vyvíjíme a vyrábíme již 116 let a nové Emisní centrum kompetence podniku v této oblasti nadále posiluje,“ uvedl člen představenstva automobilky Frank Welsch.

Škoda bude centrum využívat k měření emisí vozů s benzinovými a dieselovými motory, ale také vozů s alternativními pohony. Testovat se bude na dvou nových měřicích stanicích, vybavených takzvanými biaxiálními zkušebními brzdami včetně válců a analytických systémů.

Technické vybavení jednoho stanoviště umožní provádět 15 měření emisí denně, později bude kapacita rozšířena na 25 měření. Bude zde možné simulovat teploty od minus 40 do plus 65 stupňů Celsia.

Automobilka komponenty vyvíjí i vyrábí

„Trvale udržitelný rozvoj a ochrana životního prostředí jsou základními prvky strategie společnosti Škoda Auto, což jasně dokazuje i svými produkty. Například u nedávno představeného modelu Škoda Superb klesla díky novým motorům, snížené hmotnosti a optimalizované aerodynamice spotřeba i emise až o 30 procent v porovnání s jeho předchůdcem,“ uvedla Škoda.

Škoda Auto je jediná automobilka, která v České republice vozy a komponenty nejen vyrábí, ale také vyvíjí. Za tímto účelem zaměstnává technický vývoj zhruba 1700 specialistů, inženýrů, designérů, techniků a konstruktérů. V novém emisním centru vznikne také několik specializovaných pracovních míst.

Škoda má ve vývoji a výrobě agregátů tradici 116 let. V roce 1899, čtyři roky po založení podniku, který se zpočátku zabýval výrobou jízdních kol, vybavili zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement (L&K) poprvé jízdní kolo pomocným motorkem.

Roku 1905 vyvinula firma L&K první automobil označovaný jako ‚Voiturette A’. Tento vůz byl poháněn vodou chlazeným dvouválcovým motorem o výkonu sedm koňských sil a o objemu 1100 cm3.