Škoda Auto zvýšila zisk skoro o polovinu

Tržby vzrostly o 13,9 procenta na 11,76 miliardy eur, tedy 320 miliard korun. Stejně jako v případě zisku jde o historické maximum. Automobilka už dříve oznámila, že se jí v roce 2014 podařilo překročit hranici jednoho milionu prodaných vozů.
Podíl značky na světovém trhu vzrostl o 0,1 procentního bodu na 1,4 procenta. Nejsilnějším trhem byla Čína, kde Škoda Auto loni prodala 281 400 vozů, což je o 24 procent více než předloni. Zvýšený prodej zaznamenala automobilka i v západní a ve střední Evropě, naopak ve východní Evropě odbyt klesl.
Škoda plánuje růst i letos. Za leden a únor zvýšila prodej o osm procent na rekordních 163 tisíc vozů, což je dosud nejlepší výsledek za toto období. „Překročením hranice 1 milionu prodaných vozů za jeden rok jsme se s naší moderní modelovou paletou na světovém trhu trvale etablovali mezi velkými výrobci automobilů,“ uvedl předseda představenstva automobilky Winfried Vahland s tím, že v příštích letech che automobilka dosáhnout ročního prodeje 15 milionu vozů.
Investice klesly
Navzdory vyšším příjmů loni Škoda auto šetřila na investicích, když na ně vydala 698 milionů eur, meziročně o 43 milionů eur méně. Automobilce i se i díky tomu podařilo navýšit hotovostní rezervy o více než 40 procent na dvě miliardy eur. „S ohledem na náročné tržní podmínky a trvale tvrdou konkurenci má i nadále nákladová kázeň nejvyšší prioritu,“ komentoval to člen představenstva odpovědný za finance Winfried Kraus.
Na přelomu roku Škoda uvedla třetí generaci modelu Fabia a v červnu na trh přijde nový Superb. Vedle toho firma v následujících měsících nabídne i další nové modely, jako je Octavia RS 230 či Fabia Monte Carlo.
Škoda Auto má tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Vyrábí sedm modelových řad ve 40 variantách. Počet pracovníků bez agenturních zaměstnanců se loni zvýšil o 0,5 procenta na 25889 lidí.