Škoda hodlá prodávat auta v Íránu, Jižní Koreji a Singapuru | E15.cz

Škoda hodlá prodávat auta v Íránu, Jižní Koreji a Singapuru

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn

Automobilka Škoda Auto očekává, že v letošním roce překoná loňský prodejní rekord 1,13 milionu vozů. Pomůže jí k tomu modernizace prodejní sítě i nové a modernizované modely, kterých bude letos celkem jedenáct. Na ženevském autosalonu to řekl člen představenstva Škody pro prodej a marketing Werner Eichhorn.

Škoda uvažuje o vstupu na tři nové trhy - do Iránu, Jižní Koreje a Singapuru. Podle Eichhorna to ale může vyžadovat více času, než byl původní předpoklad vstupu v letošním roce. "Permanentně se snažíme hledat nové příležitosti a geograficky rozšiřovat náš záběr. V některých zemích, například v Iránu, je ale složitá situace. Jsme ale optimisté a věříme, že na tyto trhy v blízké době vstoupíme," uvedl.

Do loňského roku prošlo modernizací designu 2500 z celkem 3500 dealerství Škody. V Česku má nový vzhled všech asi 190 dealerství. Podle Eichhorna nešlo jen o změnu korporátní identity, ale také o nastavení nových procesů pro chování personálu. Ve čtyřiceti zemích, včetně Česka, již automobilka zavedla nový způsob zvyšování kvalifikace. Zaměstnanci v showroomech jsou označováni zlatým, stříbrným či bronzovým špendlíkem podle toho, jaké úrovně školení dosáhli.

Automobilka zároveň investuje do nových forem prodeje. Ve Španělsku spustila pilotní projekt virtuálního showroomu, kdy si zákazník prohlíží auto na internetu a komunikuje s prodejcem přes videokonferenci, v Británii zase může klient sledovat prostřednictvím kamery servisního technika a v Polsku je jako pilotní projekt testován nákup vozu přes internet. "Všechny tyto nové formy budeme postupně rozšiřovat i do dalších zemí včetně České republiky," dodal.

Škoda v Ženevě představila sedm novinek. V rámci modelové řady Octavia, je to nejvýkonnější verze Octavia RS 245 a outdoorový Scout, u SUV Kodiaq pak varianta Sportline a Scout. Vedle toho ukázala i modernizované modely Citigo, Rapid a Rapid Spaceback. Další čtyři modely, včetně nové generace SUV Yeti, ukáže do konce roku.

Za měsíc na autosalonu v Šanghaji Škoda představí koncept zcela nového elektrického vozu o velikosti modelu Kodiaq, uvedl server Novinky.cz. Čtyřmístné SUV kupé se dvěma elektromotory bude mít poháněná všechna čtyři kola a dojezd 500 kilometrů. Se sériovou produkcí elektromobilů firma počítá po roce 2020.

Do roku 2025 chce Škoda zdvojnásobit prodej na zhruba dva miliony vozů ročně.

 

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah