Škoda představila v Ženevě koncept Vision C, bude z něj asi nový Superb

Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland představil designovou studii Škoda Vision C 3. března v Ženevě v předvečer zahájení ženevského autosalonu.

Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland představil designovou studii Škoda Vision C 3. března v Ženevě v předvečer zahájení ženevského autosalonu. Zdroj: CTK

Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland představil designovou studii Škoda Vision C 3. března v Ženevě v předvečer zahájení ženevského autosalonu.
Šéfdesignér společnosti Škoda Auto Jozef Kabaň představil 4. března na 84. mezinárodním autosalonu v Ženevě ve světové premiéře designovou studii Vision C.
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland představil designovou studii Škoda Vision C 3. března v Ženevě v předvečer zahájení ženevského autosalonu.
Překvapivým řešením je záď s radikálním zakončením pátých dveří.
Pětidveřové kupé ‘Škoda VisionC’ je předzvěstí dalšího evolučního kroku v designu značky Škoda. Příď studie je sebevědomá a dynamická zároveň.
13
Fotogalerie
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dnes v Ženevě představila studii vozu Vision C. Přestože vedení firmy nekomentuje, zda se představy šéfdesignéra Jozefa Kabaně zhmotní v některém z nastávajících modelů značky, dá se předpokládat, že koncept se stane východiskem pro inovovaný model Superb. Ten by podle informací týdeníku Euro měla automobilka představit již v příštím roce.

Původní spekulace uváděly, že nový vůz bude předlohou pro model Octavia Coupé. Na první pohled je zřejmé, že tomu tak není. Atraktivní pětidvéřový vůz v křiklavě zelené barvě je výrazně větší než současná modelová řada Octavia. Rozměry jsou naopak daleko blíže Superbu.

Koncept je sice osazen přeplňovaným benzínovým motorem pouze o objemu 1.4 a výkonem 81 kw, ale i tak dosahuje maximální rychlosti 214 km/h při velmi nízkých emisích 91 gramů CO2 na kilometr. Nahrává tomu i vynikající aerodynamika s velmi nízkým součinitelem odporu cx=0,26.

„Design má být čistý, nepotřebujeme zbytečné prolisy a hrany,“ řekl při představování vozu šéfdesigner automobilky Jozef Kabaň. Dojem z čistých linií umocňují některé detaily. Mimo jiné kliky dveří, které na první pohled nejsou vidět a z karoserie vyjíždí poté, co se jeho majitel k vozu přiblíží. Vozu dominuje agresivně tvarovaná maska chladiče a záď vozu.

Je otázkou, kolik z těchto prvků se dostane do výroby, ale vozy Škoda Auto v posledních letech z konceptů vychází poměrně výrazně. Stejně jako například nová Škoda Octavia z konceptu Vision D.