Škoda v pololetí poprvé překonala hranici půl milionu vozů | E15.cz

Škoda v pololetí poprvé překonala hranici půl milionu vozů

Škoda Octavia
Škoda Octavia
• 

bru

Share on Facebook Messenger
Prodeje Škody Auto v pololetí meziročně posílily o 12,5 procenta a automobilka tak poprvé v historii za půl roku prodala více než 500 tisíc vozů. K růstu přispěl hlavně úspěch nové generace Škody Octavia v západní Evropě.

Rekordní byly i červnové prodeje. Prodalo se 94 500 škodovek, meziročně o 8,1 procenta více.

„Poprvé v historii podniku jsme v prvním pololetí dodali našim zákazníkům více než půl milionu vozů. Za tímto výsledkem stojí atraktivní modelová paleta a fantastický výkon celého týmu. Dobrý výsledek za prvních šest měsíců nás naplňuje optimismem pro druhé pololetí,“ uvedl člen představenstva automobilky Werner Eichhorn.

V první půlce roku se Škodě dařilo růst na všech západoevropských trzích, kde posílila o 17 procent. O 12,2 procenta si výrobce polepšil i na německém trhu, kde tak upevnil svou pozici nejsilnější zahraniční značky.

Ještě silnější růst zájmu zaznamenala automobilka ve Velké Británii, kde její prodeje vylétly téměř o čtvrtinu. Prodeje prudce posílili i v Nizozemsku či Portugalsku.

Roste i tuzemský trh

Na domácím trhu Škoda dosáhla růstu o 22,9 procenta na 34 800 vozů. Automobilce se dařilo i v zemích bývalé Jugoslávie. Chorvatské prodeje se ztrojnásobily, ve Slovinsku stouply o necelých 41 procent. Oba trhy jsou ale ve srovnání s prodeji v jiných zemích spíše méně významné. Celkem měl každý pátý vůz prodajný ve střední Evropě značku Škoda.

Prodeje v prvním pololetí podle modelů
Model Počet prodaných vozů Meziroční změna (v procentech)
Octavia 194 800 +7,5
Fabia 87 900 -20,2
Superb 46 400 -9
Yeti 52 900 +26,5
Roomster 15 500 -10,2
Rapid 102 400 +166,7
Citigo 22 700 -9

Zdroj: Škoda Auto

Propad naopak zaznamenaly východoevropské trhy. Zatímco pololetní srovnání ukazuje jen mírný pokles, červnové prodeje už padaly mnohem rychleji. Celý region v červnu přišel téměř o 11 procent, ruské prodeje spadly o více než 13 procent.

Nejsilnějším trhem automobilky zůstává Čína. Škoda tu během prvních šesti měsíců prodala 130 700 vozů, meziročně o 8,7 procenta více.

Škoda Auto v Číně: hvězdný tanec s vysokými známkami

Autor: bru

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.