Škoda v pololetí poprvé překonala hranici půl milionu vozů
Rekordní byly i červnové prodeje. Prodalo se 94 500 škodovek, meziročně o 8,1 procenta více.
„Poprvé v historii podniku jsme v prvním pololetí dodali našim zákazníkům více než půl milionu vozů. Za tímto výsledkem stojí atraktivní modelová paleta a fantastický výkon celého týmu. Dobrý výsledek za prvních šest měsíců nás naplňuje optimismem pro druhé pololetí,“ uvedl člen představenstva automobilky Werner Eichhorn.
V první půlce roku se Škodě dařilo růst na všech západoevropských trzích, kde posílila o 17 procent. O 12,2 procenta si výrobce polepšil i na německém trhu, kde tak upevnil svou pozici nejsilnější zahraniční značky.
Ještě silnější růst zájmu zaznamenala automobilka ve Velké Británii, kde její prodeje vylétly téměř o čtvrtinu. Prodeje prudce posílili i v Nizozemsku či Portugalsku.
Roste i tuzemský trh
Na domácím trhu Škoda dosáhla růstu o 22,9 procenta na 34 800 vozů. Automobilce se dařilo i v zemích bývalé Jugoslávie. Chorvatské prodeje se ztrojnásobily, ve Slovinsku stouply o necelých 41 procent. Oba trhy jsou ale ve srovnání s prodeji v jiných zemích spíše méně významné. Celkem měl každý pátý vůz prodajný ve střední Evropě značku Škoda.
Prodeje v prvním pololetí podle modelů | ||
---|---|---|
Model | Počet prodaných vozů | Meziroční změna (v procentech) |
Octavia | 194 800 | +7,5 |
Fabia | 87 900 | -20,2 |
Superb | 46 400 | -9 |
Yeti | 52 900 | +26,5 |
Roomster | 15 500 | -10,2 |
Rapid | 102 400 | +166,7 |
Citigo | 22 700 | -9 |
Zdroj: Škoda Auto
Propad naopak zaznamenaly východoevropské trhy. Zatímco pololetní srovnání ukazuje jen mírný pokles, červnové prodeje už padaly mnohem rychleji. Celý region v červnu přišel téměř o 11 procent, ruské prodeje spadly o více než 13 procent.
Nejsilnějším trhem automobilky zůstává Čína. Škoda tu během prvních šesti měsíců prodala 130 700 vozů, meziročně o 8,7 procenta více.
Škoda Auto v Číně: hvězdný tanec s vysokými známkami