Spolchemie zvýšila vývoz nejvíce ve své historii | E15.cz

Spolchemie zvýšila vývoz nejvíce ve své historii

Spolchemie
Spolchemie
• 

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Ústecký Spolek pro chemickou a hutní výrobu (Spolchemie) za první tři čtvrtletí zvýšil meziročně vývoz o 40 procent, což je nejvíce v novodobé historii podniku. Za devět měsíců prodala firma do ciziny zboží za 3,5 miliardy korun, to je o miliardu korun více než ve stejném období loni. Společnost se také prosadila na nových trzích.

Generální ředitel firmy Paul Yianni uvedl, že chemička už dosáhla úrovně vývozu za celý rok 2010. Největším odběratelem je Německo, kam směřovalo zboží za 1,3 miliardy korun. To je podle mluvčí společnosti Marie Logrové srovnatelné s loňskem, za růstem exportu stojí hlavně nové kontrakty v dalších zemích.

Spolchemie zdvojnásobila vývoz do Polska a do Nizozemska prodala čtyřikrát více než loni za stejné období. „Výrazně se zvýšil také prodej do Francie, Finska a Švédska, v souhrnu o více než 170 milionů korun. Nově se Spolchemie v letošním roce uplatnila na trzích v Saúdské Arábii, Jižní Koreji, Egyptě či Pákistánu,“ uvedla Logrová.

Hlavním tahounem exportu byly epoxidové pryskyřice, a to zejména pro odběratele ve stavebnictví, výrobce větrných elektráren a producenty ochranných a dekorativních nátěrových hmot.

Spolchemie očekává, že současná ekonomická situace ve světě bude mít dopad i na její hospodaření. Již nyní podle Logrové firma zaznamenala první známky ochlazení na evropských trzích. Rok 2012 bude podle Logrové z mnoha hledisek obtížnější, zejména pak z hlediska objemu obchodu a realizovaných marží. „Díky tomu budou exportní trhy mimo Evropu, tj. Střední východ, severní Afrika, Rusko, Indie či Brazílie, nabývat na důležitosti,“ doplnil ředitel Yianni.

Spolchemie je přední evropský výrobce syntetických pryskyřic. Většina výroby směřuje do zahraničí. Další částí firmy je výroba anorganické chemie. Provozy, které jsou téměř v centru Ústí nad Labem, společnost v minulých letech modernizovala. V době recese firma výrazně redukovala náklady a ze zhruba 1000 zaměstnanců si nechala 850.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah