Staropramenu hrozí konec vaření piva Asahi. Japonci chtějí výrobu přesunout do Itálie

Japonský vlastník Plzeňského Prazdroje Asahi

Japonský vlastník Plzeňského Prazdroje Asahi Zdroj: Reuters

Prezident japonské společnosti Asahi Akijoši Kodži.
Piva japonských značek Asahi, Kirin a Suntory.
Japonská skupina Asahi koupila Prazdroj letos na jaře.
Pivovary Staropramen vyráběly licenčně jednu ze značek ze skupiny Asahi.
Prazdroj měl od počátku dubna 2015 do konce loňského března zisk před zdaněním 3,7 miliardy korun.
6
Fotogalerie

Japonský vlastník Plzeňského Prazdroje Asahi reviduje smlouvu s Pivovary Staropramen, podle níž se v konkurenčním pivovaru vyrábí značka Asahi Super Dry. Chtěl by výrobu přesunout do Itálie a zvětšit ji na dvojnásobek za několik let. Novinářům to v Plzni řekl člen představenstva a ředitel Asahi Breweries Europe Rjúiči Kitagawa.

Smlouva se podle něj reviduje, ještě tedy není jisté, zda se ji povede změnit. Pivovar pod licencí vyrábí pivo v České republice a ve Velké Británii, celkem 200 tisíc hektolitrů ročně. V Itálii by ho podle Kitagawy skupina ráda vyráběla ve vlastním pivovaru. Kitagawa nepotvrdil, zda jde o římský pivovar Peroni, který skupina loni koupila.

V budoucích třech letech by se v Evropě podle Kitagawy měly prodeje tohoto japonského piva více než zdvojnásobit.

Plzeňský Prazdroj převzala letos 31. března japonská skupina Asahi. Největšího výrobce piva v České republice koupila s dalšími čtyřmi evropskými pivovary. Dá za ně téměř 200 miliard korun. Organizace těchto firem nyní nese název Asahi Breweries Europe a bude přímo podřízená společnosti Asahi Group Holdings v Tokiu. Regionální centrála je v Praze.

Prazdroj měl od počátku dubna 2015 do konce loňského března zisk před zdaněním 3,7 miliardy korun, meziročně o pět procent vyšší. Tržby ve fiskálním roce od počátku dubna 2015 do konce letošního března stouply meziročně o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun.

Na setkání s novináři mluvili zástupci japonské společnosti hlavně o pivu Pilsner Urquell a jeho exportních příležitostech. Skupina ho chce jako superprémiové pivo podporovat.