„Lidé píší méně, ale když píší, rádi to dělají s pěkným náčiním,“ uvedl generální ředitel společnosti hrabě Anton-Wolfgang von Faber-Castell. Upozornil, že renesanci nyní zažívají ručně psané dopisy. „Moderní technologie jsou čím dál rozšířenější, ale o naše produkty je stále zájem,“ dodal.
V rozvíjejících se zemích, například v Jižní Americe a Asii, nyní roste poptávka po tužkách, protože čím dál více dětí zde chodí do školy. Společnost Faber-Castell sice prodává spíše dražší psací potřeby, ale podařilo se jí odrazit nízkonákladovou konkurenci díky své zavedené značce. V loňském roce firma utržila kolem 600 milionů eur (přes 15 miliard Kč).
Kořeny společnosti Faber-Castell sahají až do 18. století, kdy se narodil truhlář Kaspar Faber. Ten zpočátku vyráběl tužky pouze pro svou potřebu, ale nakonec založil na jejich výrobu vlastní podnik.
Centropen: Sedmdesátiletá cesta od plniček k fixům