Vahland: Škoda příští rok uvede až sedm nových modelů

Škoda Auto zahájila 23. srpna v Mladé Boleslavi výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. Vůz bude od října postupně uváděn na evropské trhy, příští rok v Číně a od roku 2014 v Rusku. Kapacita výrobní linky se postupně zvýší z 800 na 1200 vozů denně. Světová premiéra je naplánována na zářijový autosalon v Paříži. (zdroj: ČTK)

Škoda Auto zahájila 23. srpna v Mladé Boleslavi výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. Vůz bude od října postupně uváděn na evropské trhy, příští rok v Číně a od roku 2014 v Rusku. Kapacita výrobní linky se postupně zvýší z 800 na 1200 vozů denně. Světová premiéra je naplánována na zářijový autosalon v Paříži. (zdroj: ČTK) Zdroj: CTK

Škoda Rapid
Škoda Rapid
Škoda Rapid,
Škoda Rapid
Škoda Rapid
8
Fotogalerie
Automobilka Škoda Auto uvede příští rok až sedm nových modelů, což je nejvíce v dosavadní historii značky. Většinou půjde o modernizované verze současných vozů nebo nové karosářské varianty. Chce tak čelit odbytové krizi, která se projevuje zejména na evropském automobilovém trhu. Na pařížském autosalonu to uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.

Na začátku příštího roku Škoda představí třetí generaci stěžejního modelu Octavia, a to ve verzích sedan i kombi. Vůz, který si odbude výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě, bude založen na koncernové platformě MQB, kterou používá například nový VW Golf, Audi A3 a Seat Leon. Ještě pro rok 2013 počítá i s odvozenými variantami RS a Scout.

V příštím roce automobilka představí novou karosářskou variantu kompaktního vozu Rapid, který v současnosti představuje v Paříži. Cena aktuálního modelu bude začínat na 289 900 korunách a zahájení prodeje proběhne 20. října. Na tiskové konferenci během pařížského autosalonu to uvedl ředitel Škoda Auto ČR Petr Pečenka.

Prohlédněte si novinku Škoda Rapid:

Podle Vahlanda půjde o verzi s pracovním označením spaceback se čtyřmi dveřmi a velkým zavazadlovým prostorem v zadní části. Nebude to ale kombi ani velkoprostorové MPV. „Půjde o sportovně laděný automobil s větším zavazadlovým prostorem, než klasický hatchback. Co se týká vzhledu toho automobilu, tak to bude pro Škodu něco nového,“ popsal Vahland.

Škoda pro rok 2013 plánuje i modernizaci modelů Yeti a Superb, tak aby zapadaly do nové designové linie značky, kterou naznačil Rapid a ponese ji i nová Octavia. Kompletně v tomto duchu hodlá nynější modelovou paletu obměnit do roku 2015.

Teprve v roce 2015 by mohl přijít nový model v podobě velkého terénního SUV, po kterém je podle Vahlanda velká poptávka v Asii, Rusku, ale i na evropském trhu.

Škoda, která loni vyrobila 875 tisíc aut, čeká růst i v letošním roce. Do srpna vyrobila 633 tisíc aut a rostla o 8,5 procenta. Vahland připustil, že růst za celý letošní rok bude kvůli slabšímu druhému pololetí nižší. „Očekáváme, že budeme růst i v září, stejně jako ve zbytku letošního roku. Musíme si ale uvědomit, že druhé pololetí pro nás bude obtížnější než to první. Zaznamenáváme, že dluhová krize, která se projevila v jižní Evropě, se přesouvá přes Alpy do dalších zemí na sever a nelze očekávat, že by to značku Škoda nepostihlo,“ uvedl.

Růst prodejů firma díky novým modelům a dobré pozici na trzích mimo Evropu předpokládá i v příštím roce. Do roku 2018 chce vyrábět nejméně 1,5 milionu aut ročně.

Na rozdíl od jiných značek nebude Škoda v příštím roce snižovat investiční výdaje. Ty se v posledních dvou letech pohybují kolem 13 miliard korun ročně. Nedávno například zahájila výstavbu nového vývojového centra motorů v Mladé Boleslavi.