Volkswagen navzdory problémům neplánuje prodej žádné značky

šéf Volkswagenu Matthias Müller

šéf Volkswagenu Matthias Müller Zdroj: ctk/AP

Navzdory současné krizi a úsporným opatřením neplánuje německá automobilka Volkswagen prodej žádné ze svých dvanácti značek. V rozhovoru s německým listem Neue Presse to řekl generální ředitel koncernu Matthias Müller. Součástí skupiny Volkswagen je i česká automobilka Škoda Auto.

„Máme 12 úspěšných značek, které jsou velmi konkurenceschopné,“ řekl Müller. V současné době podle něj není důvod, aby se firma některé značky zbavovala.

Od loňského září, kdy se objevila zpráva o manipulacích s měřením emisí u vozů s naftovým motorem, se Volkswagen potýká s vážnou krizí. Firmě kvůli skandálu hrozí po celém světě miliardové pokuty. Bude také muset svolat ke kontrole auta, kterých se skandál týká, což bude stát další peníze. Müller z tohoto důvodu krátce po nástupu do čela koncernu oznámil masivní úsporná opatření.

Americká žaloba

Americké ministerstvo spravedlnosti tento měsíc podalo na Volkswagen civilní žalobu za to, že firma do téměř 600 tisíc naftových vozů v USA instalovala zařízení, které umožňovalo skrývat při testech emisí vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen již dříve přiznal, že software umožňující manipulovat s měřením emisí instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Skandál se týká i 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Volkswagen vedle značek Volkswagen a Škoda vlastní i značky osobních aut Audi, Seat, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladních vozů MAN a Scania, dále užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.