Volkswagen: Své závody v Evropě nezavřeme i přes slabou poptávku

Volkswagen

Volkswagen Zdroj: ctk

I když se Evropa potýká se slabou automobilovou poptávkou, největší zdejší automobilka Volkswagen nemá v úmyslu na starém kontinentu zavírat své výrobní závody. V rozhovoru na rakouské televizní stanici ORF to řekl generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn. Připustil ale, že může dojít ke změnám ve výrobě a ke snížení počtu dočasných zaměstnanců.

Volkswagen podle Winterkorna nehodlá následovat příkladu dalších automobilek a omezit výrobu v Evropě. Dává naopak přednost zachování výrobních kapacit v regionu. Winterkorn však připustil možné snižování počtu zaměstnanců s pracovní smlouvou na dobu určitou, které firma nabrala v době rozkvětu automobilového trhu.

„Stálí zaměstnanci jsou určitě něco, co si podržíme. Budeme ale muset přemýšlet o dočasných zaměstnancích,“ prohlásil Winterkorn.

Prodej aut v západní Evropě, která je hlavním trhem Volkswagenu, byl loni nejhorší za více než dvě desetiletí. Naopak vysoký růst zažívá automobilka v Asii. Tomuto vývoji bude muset Wolkswagen podle Winterkorna přizpůsobit výrobu, aby co nejvíce ušetřila. V současnosti má Volkswagen většinu výrobních závodů v Evropě.

Volkswagen chce zdvojnásobit výrobu v Číně

Volkswagen minulý měsíc uvedl, že plánuje v příštích pěti letech téměř zdvojnásobit výrobu v Číně. Cílem tohoto kroku je posílení pozice na rychle se rozvíjejícím trhu, kterým chce vykompenzovat pokles poptávky doma. Volkswagen chce také do roku 2018 překonat v prodeji aut japonskou Toyotu a stát se největším výrobcem aut na světě.

Volkswagen tento týden uvedl, že jeho provozní zisk v prvním čtvrtletí klesl o 26 procent na 2,3 miliardy eur (asi 59,2 miliardy korun). Přispěl k tomu nepolevující pokles poptávky na klíčových evropských trzích a z části i náklady na reorganizaci výroby.

Navzdory špatným zprávám si ale Volkswagen stále vede lépe než konkurenční automobilky, jako je Ford, Opel, Peugeot a Citroën. Automobilka také uvedla, že její cíl dosáhnout letos rekordního prodeje se nemění.