Jak se má měnit Praha. V bytové výstavbě roste význam brownfieldů i okrajových částí | E15.cz

Jak se má měnit Praha. V bytové výstavbě roste význam brownfieldů i okrajových částí

nos

Na místech, kde kdysi stály továrny či nádraží, se v Praze stále častěji staví byty. Rozsáhlé nevyužívané plochy, mnohdy s opuštěnými konstrukcemi, jsou zajímavou lokalitou pro developery. Podívejte se na fotogalerii brownfieldů, které se mohou v budoucnosti výrazně proměnit.

Brownfieldy dostávají nový život. Nastolený trend dokládají projekty ve Vysočanech, Jinonicích či Hloubětíně. Například v prostoru areálu bývalé Tesly v pražském Hloubětíně do několik let vzniknout projekt s 1500 byty a občanskou vybaveností. Projekt chce zrealizovat developer Central Group, který počítá s celkovou investicí přes šest miliard korun. Dušan Kunovský pro deník E15 dříve uvedl, že cílem projektu je vytvořit velmi příjemné místo pro život s cenově dostupným bydlením.

Část po bývalé Tesle, kde chce Central Group stavět, čeká na změnu územního plánu a projektovou dokumentaci. Podle Kunovského by se mohlo začít stavět už v roce 2021, první etapa by mohla být otevřena v roce 2023.

Developeři se musí připravit na nového klienta. Bude náročnější a informovanější než dříve

Jiným směrem se ale ubírá developer Star Group. „Vývoj na realitním trhu sledujeme, vnímáme rostoucí využití brownfieldů developery. My se ubíráme jinou cestou, novostavby na okrajích Prahy jsou pro zákazníka cenově dostupnější, navíc nabízejí vysoký standard bydlení,“ řekl k tématu Tal Grozner, ředitel developerské společnosti Star Group.

Analýza Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy připomíná, že nabídková cena v prstenci okolo Prahy v roce 2018 byla na úrovni 90 tisíc korun za metr čtvereční. Z analýzy zároveň vyplývá, že popsaná oblast zůstává díky příhodným podmínkám jak pro developery, tak pro zákazníky pro pražskou bytovou výstavbu nejdůležitějším územím. A téměř čtyřicet procent aktuálních projektů se realizuje právě tam. „Projekty v takzvaném moderním městě jsou žádané mimo jiné díky kombinaci dobré dopravní dostupnosti i služeb a ceny ve smyslu poměr ceny a kvality,“ uvedl  Grozner.

Ceny bytů nepřestaly růst ani na přelomu roku. Poptávka se přelévá z Prahy do středních Čech
Londýnské dobré adresy dál zlevňují. Ceny nových bytů jsou na pětiletém minimu
Penta postaví na Nákladovém nádraží Žižkov byty za miliardy

Autor: nos
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!