Productboard získává investici 1,5 miliardy korun | E15.cz

Pražský Productboard dostal 1,5 miliardy od fondu, který dělá ze start-upů obry

Patrik Borýsek

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
1

Česká technologická společnost Productboard, která vyvíjí nástroj pro plánování produktového vývoje, získává novou investici ve výši 72 milionů dolarů (asi 1,5 miliardy korun). Mezi její klienty patří například Zoom, Microsoft či Disney.

V rámci investičního kola Series C získává Productboard peníze na zrychlení růstu a nábor dalších lidí. Transakci vedl newyorský fond Tiger Global Management, který se zaměřuje na investice do růstové fáze vyspělých start-upů. Fond dříve investoval například také do společností Airbnb, Uber, Stripe či Coinbase.

Investičního kola se zúčastnili také již stávající investoři z elitních amerických fondů Kleiner Perkins a Sequoia Capital, stejně jako venture kapitálové firmy Index Ventures a Bessemer Venture Partners.

„Na digitálních produktech dnes stojí byznys všech moderních firem a Productboard ukázal nesmírnou hodnotu, kterou do jejich vývoje přináší efektivnější plánování a lepší spolupráce v produktových týmech,“ uvádí John Curtius, partner Tiger Global Management.

Productboard vznikl roku 2014. Založili jej bývalý viceprezident společnosti GoodData Hubert Palán a vývojář Daniel Hejl. Start-up vytváří software pro efektivnější vývoj produktů, který používá přes čtyři tisíce firem. Pomáhá jim zjistit, kudy se mají v produktovém vývoji nadále ubírat.

„Nejhodnotnějšími firmami světa jsou ty, které dokonale porozumí potřebám zákazníků a uspokojí je špičkovými produkty. Je proto až s podivem, že většina firem dnes nemá systém, který by jim pomáhal spojovat informace o jejich plánech a potřebách trhu se zpětnou vazbou zákazníků,“ říká šéf firmy Hubert Palán.

„Productboardu se extrémně daří. Dostali jsme se do bodu, kdy jsme nové financování nepotřebovali, ale jednoduše se naskytly příležitosti, které se neodmítají,“ doplňuje Palán. Díky investici chtějí dále zrychlit růst a do konce roku rozšířit tým přinejmenším o dalších sto lidí.  

Za poslední rok se počet lidí v Productboardu zdvojnásobil. V Praze, San Franciscu a Vancouveru pro něj pracuje 230 lidí. Firma také plánuje otevřít kanceláře v Dublinu. V Česku firma loni přesídlila do nových kanceláří na pražské Palmovce. Podle druhého ze zakladatelů Daniela Hejla význam osobního setkání a spolupráce přetrvá a bude mít své místo i po pandemii.

Během pandemie začala firma zaměstnancům proplácet vybavení domácí kanceláře, hlídání dětí, upgrade internetového připojení, dovážky obědů či předplatné meditační aplikace Headspace. Productboard se v nedávném žebříčku amerického časopisu Forbes umístil jako 22. nejlepší startupový zaměstnavatel z 2 500 hodnocených firem.

„Valuaci ani tržby nezveřejňujeme, ale obě tato čísla od minulého investičního kola rapidně vyrostla,“ říká spoluzakladatel Daniel Hejl. Od svého založení získal start-up na investicích celkem 137 milionů dolarů, tedy necelé tři miliardy korun.

Productboard

Start-up založili roku 2014 Hubert Palán a Daniel Hejl. Jejich systém na jednom místě shromažďuje informace, které byly dříve roztroušeny po e-mailech, Slacku, Microsoft Teams nebo nástrojích sloužících pro komunikaci se zákazníky. Takto agregované informace následně dávají firmě lepší přehled nad vývojem produktu, požadavcích zákazníků a potenciálními příležitostmi. Mezi zákazníky Productboardu patří také Avast, JCDecaux, Zoom či rumunská startupová hvězda UiPath.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah