Británie vyšetřuje Facebook a Google kvůli dominanci na reklamním trhu | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Británie vyšetřuje Facebook a Google kvůli dominanci na reklamním trhu

ČTK

Britský antimonopolní úřad CMA vyšetřuje americké internetové společností Facebook a Google kvůli jejich dominantnímu postavení na trhu s digitální reklamou. Informovala o tom televize CNBC.

Úřad podle CNBC uvedl, že zkoumá, zda internetové platformy nepoškozují spotřebitele a konkurenci na britském trhu s digitální reklamou. Poukázal jmenovitě na firmy Google a Facebook, které podle odhadů mají na příjmech z digitální reklamy v Británii podíl 61 procent.

Úřad prověřuje obavy, že spotřebitelé nemají na internetových platformách dostatečnou kontrolu nad svými osobními údaji. Zkoumá rovněž, jakým způsobem jsou tyto údaje využívány k získávání finančních prostředků. Zajímá ho také, zda dominantní postavení Facebooku a Googlu v digitální reklamě neomezuje hospodářskou soutěž.

"Ačkoliv tyto platformy často poskytují uživatelům služby zdarma, větší konkurence na trhu by mohla vést k tomu, že spotřebitelé by za své údaje dostávali zaplaceno, nebo k zajištění větší kontroly spotřebitelů nad tím, jak jsou jejich údaje používány," cituje CNBC z prohlášení úřadu. Výsledky vyšetřování budou podle úřadu zveřejněny nejdříve začátkem července příštího roku.


Magazín E15 „Jak uspět v digitální době“ objednávejte zde >>>


Digitální reklama funguje v rozporu se zákonem, zjistil britský regulátor
Přesunout produkci z Číny se už snaží prakticky všichni technologičtí obři

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!