Čeští Brand Embassy koupili britský internetový vyhledávač Beepl

Vít Horký, spoluzakladatel a šéf Brand Embassy

Vít Horký, spoluzakladatel a šéf Brand Embassy Zdroj: Jan Sedlak

V Česku se daří firmám, které pracují s daty ze sociálních sítí. Socialbakers minulý týden oznámili, že získali další investici ve výši 6 milionů dolarů, a krátce poté se ozývá také Brand Embassy. Pražská firma za nespecifikovanou částku koupila londýnský startup Beepl a díky jeho technologii plánuje rozšířit své funkce.

Brand Embassy vytváří nástroj, který dokáže na sociálních sítích, blozích a prakticky celém internetu monitorovat příspěvky zákazníků a na ty pak odpovídat. Produkt využívají společnosti především v rámci své zákaznické péče a díky Brand Embassy mohou například okamžitě odpovědět nespokojenému zákazníkovi, který napsal negativní příspěvek na svůj Twitter a Facebook. Na základě těchto dat a interakcí jsou pak generovány i statistiky a grafy. Podle zástupců společnosti snižuje Brand Embassy reakční dobu firem a spokojenost zákazníků o vysoké desítky procent. Více o projektu v našem předchozím článku.

Beepl do tohoto analyzování, vyhledávání a třídění dat ze sociálních sítí a internetu zapadá. Mladý startup založený teprve v první polovině loňského roku vyvinul technologii, která umožňuje sémanticky porozumět významu psaných slov a dotazů a dávat je do kontextu. Beepl původně sloužil jako jedna z takzvaných Q&A služeb, v rámci kterých mohli uživatelé psát dotazy na různá témata a systém a lidi kolem něj pro něj pak obstarali odpovědi a názory. V případě Beeplu hrál výraznou roli právě pokročilý systém vyhledávání na sociálních sítích. Služba konkurovala projektům typu Quora nebo Answers.com.

Porozumět konverzacím na webu

„Věříme, že technologie Beeplu mění způsob, jakým lidé hledají odpovědi na webu. Propojení s Brand Embassy znamená, že firmy mohou lépe komunikovat s jejich zákazníky,“ říká k uzavřené akvizici Ondřej Bartoš z fondu Credo Ventures, který do Beeplu v minulosti investoval 400 tisíc dolarů. Služba nicméně byla v posledních týdnech mimo provoz a neuskutečnila některé své dřívější plány.

Beepl by měl do současné platformy Brand Embassy přidat funkce, které umožní zjišťovat reálné významy slov a konverzací na internetu, a to právě pomocí sémantické analýzy. Uživatelé Brand Embassy tak získají silnější nástroj, který jim přinese více relevantních dat o tom, jak si o značce a produktech zákazníci povídají a jaké mají problémy.

„Díky integraci technologie Beeplu se staneme prvním produktem na světovém trhu s automatickým tagováním, přiřazováním a behaviorálním učením založeným na komentářích zákazníků na celém sociálním webu,“ říká spoluzakladatel a šéf Brand Embassy Vít Horký.

Horký prozatím nekomentuje, kolik jeho společnost za Beepl zaplatila a nemluví ani o dalších podrobných číslech. „Čísla brzy zveřejníme,“ říká pro E15. Firma se ale podle jeho slov rozjíždí a už si na svůj běžný provoz dokáže vydělat. Mladý podnikatel už ostatně , že projekt chce mít zhruba do roka na nule a během 4 až 4 let by se obrat mohl pohybovat v jednotkách až desítkách milionů liber ročně. Brand Embassy nemá externího investora a Horký vývoj, který podle jeho slov vyšel na několik milionů korun, pokrýval ze svých dřívějších podnikatelských aktivit.

Brand Embassy rozjíždí aktivity na zahraničních trzích a snaží se rozšířit pobočku v Londýně. „Ta se prozatím výrazně nerozjela a zatím se rozšiřujeme především v Praze,“ říká mladý podnikatel. Do tuzemského týmu se například podařilo získat bývalého marketingového ředitele DHL a šéfa obchodu Elephant Orchestra. I díky tomu Brand Embassy používají společnosti jako Telefónica, Vodafone, AVG, Johnson & Johnson a nově také Air Bank.

Produkt se už podařilo prodat také do zahraničí. „Brand Embassy už je využíváno například v Ekvádoru, Kolumbii, Spojených státech a Velké Británii,“ počítá Horký. „Konkrétní klienty budeme brzy zveřejňovat.“