Novou divizi digitálních služeb ČT povede Jan Maxa, zpravodajství Petr Mrzena

Nový generální ředitel ČT Jan Souček (vpravo) na tiskové konferenci k novému managementu ČT

Nový generální ředitel ČT Jan Souček (vpravo) na tiskové konferenci k novému managementu ČT Zdroj: ČTK / Říhová Michaela

Česká televize bude mít od října novou divizi digitálních služeb, která bude mimo jiné zahrnovat platformu iVysílání, která se má dále rozšiřovat. Povede ji dosavadní ředitel vývoje programu a nových médií Jan Maxa. Je jedním z nových šéfů divizí ČT, které si přivedl nastupující generální ředitel Jan Souček. Ten od října nahradí Petra Dvořáka. Souček změny představil na pondělní tiskové konferenci. Novým ředitelem divize zpravodajství a publicistiky bude místo Zdeňka Šámala dosavadní šéf ČT24 Petr Mrzena.

Na digitalizaci chce Souček klást velký důraz. „Chci, aby se České televize stala lídrem na českém audiovizuálním trhu,“ řekl budoucí ředitel. Maxa chce digitální služby podle svých slov povýšit na druhý zásadní pilíř distribuce obsahu ČT vedle standardního programového vysílání. Maxu ve vývoji programu nahradí dosavadní šéfka HBO Tereza Polachová, která povede divizi pod novým názvem Obsah.

Nový šéf zpravodajství Mrzena chce mimo jiné udržet vysoký zájem o zpravodajství a publicistiku a více zapojit do vysílání studia v Brně a Ostravě. V rámci ČT24 zavede živé kontinuální vysílání i v noci a nové formáty diskusí. Plánuje padesátiprocentní zastoupení žen na všech úrovních.

Rozhovor e15 s novým šéfem České televize Janem Součkem:

Video placeholde
Nový ředitel České televize Jan Souček • Video E15

V čele divize Program zůstane Milan Fridrich, který bude pod sebou sdružovat všechny lineární kanály mimo ČT24. Každý z nich bude mít svého manažera, tedy nově i ČT1 a ČT2. ČT1 povede dosavadní šéfredaktor ČRo Brno Jiří Kokmotos, ČT2 povede producent Jan Štern, ČT art bude nadále řídit Tomáš Motl, podobně ČT :D Petr Koliha a ČT sport povede Jiří Ponikelský.

„Chceme také mezi programy ČT vrátit kanál ČT3 v trochu jiné podobě. Měla by být rádcem a průvodcem seniorům,“ uvedl Fridrich. ČT1 podle něj bude klást velký důraz na dramatickou tvorbu a původní zábavu a ČT2 by měla posílit svou veřejnoprávnost.

Nově vytvořenou divizi korporátních služeb, která zahrnuje komunikaci, marketing a lidské zdroje, povede dosavadní mluvčí Home Creditu Michal Fila. Ten chce v následujících měsících posílit interní komunikaci a také se zasadit o to, aby ČT byla i nadále vyhledávaným zaměstnavatelem. Marketing ČT v rámci této divize od ledna povede Štěpánka Sunková.

Výrobu i nadále povede Václav Myslík, divizi Technika Michal Kratochvíl a Finance David Břinčil. Z televize naopak vedle Šámala odchází například dosavadní ředitel divize korporátních vztahů, komunikace a obchodu Vít Kolář. Mluví se i o odchodu šéfky komunikace a PR Alžběty Plívové, ředitelky marketingu Denisy Kollárové nebo ombudsmana Čestmíra Fraňka. Spekulovalo se i o odchodu Břinčila ke konci roku nebo šéfky právníků Markéty Havlové.