Uspěje česká hra i ve virtuální realitě? Na trh jde ambiciózní Beat Saber

ilustrační

ilustrační Zdroj: Jan Husák

Na trh her virtuální reality vstupuje od května nový titul – Beat Saber. Jeho autoři Ján Ilavský a Vladimír Hrinčár z pražské společnosti Hyperbolic Magnetism už dříve získali ocenění Apple Design Award 2016 za mobilní hru Chameleon Racea a s novým projektem své ambice ještě vystupňovali. Z Beat Saber chtějí udělat světově nejprodávanější hru roku 2018 pro zařízení podporující virtuální realitu. 

Novinka, ke které složil deset hudebních skladeb Jaroslav Beck, vyjde na herních platformách Steam a Oculus store v úterý po dvou letech přípravy. Ukázky ze hry nasbíraly za dva měsíce od zveřejnění přes 150 milionů zhlédnutí, upozorňují autoři.

Beat Saber sází na popularitu světelných mečů z filmové ságy Hvězdné války, kterými hráč odráží nejrůznější předměty v pohybu. Tvůrci uvádí, že je hra nastavitelná pro různou výšku i věk uživatelů.

„Zapojením několika smyslů najednou a kombinací krásného herního vizuálu se skvělou hudbou se člověk do virtuálního prostředí vnoří naplno a uvědomí si sílu této technologie,“ říká Martin Kotek, prezident Asociace virtuální a rozšířené reality. Ta pořádá tematicky zaměřený festival Czech VR fest 2018 od 10. do 12. května, kde si návštěvníci mohou hru vyzkoušet. Mediálním partnerem akce je E15.

Steam nezveřejňuje výsledky o prodejích jednotlivých her, odhaduje se ale, že nejvýdělečnějším "VR" titulem za loňský rok byla hra Fallout 4 s příjmy téměř pět milionů dolarů. Nejprodávanější hrou pak měl být Tilt Brush, který si dle webu Roadtovr koupilo přes dvě stě tisíc uživatelů.