Do sídla CzechInvestu se přistěhují další státní agentury

Budova Czechinvest

Budova Czechinvest Zdroj: CzechInvest, CC-BY-3.0, wikimedia.org

Ministr dopravy a průmyslu a obchodu Karel Havlíček
2
Fotogalerie

Agentury CzechTrade a CzechTourism se přestěhují do státní budovy ve Štěpánské ulici v Praze, sídla agentury CzechInvest. Přesun schválila vláda.

Projekt do budoucna počítá i se sloučením agentur CzechTrade a CzechInvest, podle Havlíčka to v příštích třech letech bude znamenat úsporu 138 milionů korun. Hospodářská komora spojení státních agentur v minulých dnech kritizovala.

Cílem projektu užšího propojení agentur je podle vicepremiéra Karla Havlíčka mimo jiné nabídnout podnikatelům služby státních institucí na jednom místě. Havlíček kvůli plánovanému spojení agentur musí připravit návrh novely zákona o podpoře malého a středního podnikání.

Sjednocování je podle Havlíčka rozděleno do několika fází. První začala loni spojováním poboček tří státních agentur a velvyslanectví v zahraničí. "Už se nám jich podařilo dát dohromady na jedno místo víc než 40, což je přibližně 50 procent všech našich zahraničních kanceláří," řekl.

Druhá fáze bude pokračovat sestěhováním agentur, další etapou je sjednocení a úprava nabídky jednotlivých kanceláří agentur. Poslední částí by mělo být propojení agentur CzechInvest a CzechTrade i na právní úrovni. Přesný termín spojení ministr neuvedl.

V neděli plánované sloučení ostře zkritizovala Hospodářská komora. Podle ní pouhé sestěhování agentur bez zásadních změn a důkladného auditu jejich fungování není velkou pomocí pro podnikatele. Vládní materiál podle komory například neřeší roztříštěné řízení podpory zahraničního obchodu tuzemských firem v zahraničí. Havlíček výtky odmítl, vyjádření komory má za "velmi překvapivé".

Ministerstvo průmyslu dříve jako nové sídlo agentur uvádělo komerční objekt MayHouse na Pankráci. Po porovnání obou variant ale vyšla budova ve Štěpánské jako nákladově výhodnější a navíc trvalé řešení. Vytvoření ústředí státních agentur ve Štěpánské by mělo podle odhadů uspořit 33,8 milionu korun za deset let. V případě budovy MayHouse by naopak šlo o zvýšení výdajů o 89,1 milionu korun za stejné období. Sídlo agentur bude pojmenováno Czech House.