Provident snížil úroky, a chce přetahovat klienty bankám

Provident Financial

Provident Financial

Jaroslav Bukovský
Český Provident, dvojka na tuzemském trhu nebankovních půjček, mění po bezmála dvou dekádách svůj obchodní model. Propříště se hodlá o byznys poprat s bankami, podstatně více než dosud vsadí Provident na prodej půjček přes internet.

Součástí transformace firmy je vedle nového loga i vyšší limit pro půjčky, zájemci mohou žádat až o 130 tisíc korun. Změny jsou součástí proměny značky ve všech 13 zemích, kde britská firma působí.

Základem naší nabídky zůstává půjčka se službou obchodního zástupce. K té nyní přibývají rychlé půjčky přes účet, naše úroková sazba bude nyní začínat na 6,9 procenta, čímž jsme vykročili vstříc segmentu bankovních půjček,“ uvedl generální ředitel českého Providentu Petr Šaštinský. Banky podle něho v posledních letech výrazně změkčily podmínky pro půjčky a stále častěji loví klienty typické pro nebankovní půjčkaře. „Je to naše odpověď na tuto jejich strategii,“ dodává Šaštinský.

V horizontu několika měsíců hodlá Provident představit kanál pro prodej online půjček. Obdobný model už firma otestovala na sesterských trzích. Ještě letos pak hodlá Provident zažádat ČNB o licenci na poskytování půjček, kterou požaduje nový zákon o spotřebitelském úvěru.