Amazon mění názor na sociální sítě, umožní nákup pomocí Twitteru

Twitter (ilustrační foto)

Twitter (ilustrační foto) Zdroj: CC BY-NC-ND 2.0: Scott Beale via Flickr

Internetový obchod Amazon a sociální síť Twitter spojují síly. Uživatelé Twitter díky tomu budou moci přímo na sociální síti doplnit zboží do nákupního košíku Amazonu.

Díky nové funkci se z Twitteru může stát významný prodejní kanál Amazonu. Zároveň jde o průlom v uvažování internetového obchodu, jehož zakladatel a šéf Jeff Bezos se o své zákazníky odmítal dělit s dalšími společnosti, píše s odvoláním na bývalé zaměstnance Amazonu deník Financial Times.

Díky partnerství obou firem budou moci uživatelé Twitteru, který narazí na příspěvek s odkazem na zboží z Amazonu, výrobek rychle doplnit do nákupního košíku internetového obchodu. A to tím, že na příspěvek odpoví prostřednictvím takzvaného hashtagu - v USA ve tvaru #amazoncart, ve Velké Británii #amazonbasket.

Transakci pak lidé dokončí na stránkách Amazonu, výhodou ale bude zrychlení nákupu. „Už žádné přepínání mezi aplikacemi, zadávání hesel, či snaha zapamatovat si věci, které jste viděli na Twitteru,“ popisuje novou funkci Amazonů.

Twitter z nákupu nezíská žádnou provizi. Firma ale doufá, že projekt přiláká další internetové obchody, které na sociální síti začnou inzerovat. Už nyní na Twitteru své zboží nabízí například dražební portál eBay, zájemci ale stále musí přejít na stránky prodejce a až zde zahájit nákup.

Pomocí této a dalších novinek se Twitter snaží zvrátit klesající zájem nových uživatelů. Ti totiž přibývají stále pomalejším tempem - během prvního čtvrtletí jen o 3,8 procenta. Nedávno začal Twitter testovat funkci, která umožní dočasně ignorovat ostatní uživatele, a zkouší také zcela nový vzhled, který je bližší konkurenční a mnohem rozšířenější síti Facebook.