Chceme jednat

Stal se terčem pro pardubické politiky a úředníky. Stavět načerno bylo jeho rozhodnutí.

Pardubičtí radní nepronajmou společnosti D+D Park klíčový pozemek, dokud firma nezastaví černou stavbu logistického centra. Předseda představenstva D+D Park Petr Dědek je chce přesvědčit o opaku. Teď proto žádá o svolání mimořádné schůze rady města.

Pardubičtí radní vám pozemek odmítli pronajmout, jak na to budete reagovat?

Požádali jsme v pondělí pardubickou radnici o svolání mimořádné schůze. Chceme, aby radní ještě jednou zvážili možnosti pronájmu. Aby projekt nezastavili, ale umožnili nám pronájem za určitých podmínek. Tím bychom se nedostali do patové situace. Doufáme, že vše dohodneme příští týden. Jakou cestou jste o svolání rady požádali?

Požádali jsme písemně prvního náměstka pana Krejčíře.

Co pardubickým radním chcete nabídnout?

My jsme byli vždy vstřícní a připraveni ke konstruktivnímu jednání. Nikdy jsme nikoho netlačili ke zdi. Víme, že to není jednoduché, ale žádáme radnici, aby vše ještě jednou zvážila.

Zastavíte před jednáním rady stavbu?

Den dva nic neřeší. Buď to zastavíme úplně, nebo budeme stavět dál.

Takže do jednání rady města stavbu nezastavíte?

Stavbu nelze zastavit ze dne na den. To je věc alespoň jednoho týdne. Pokud radnice nenajde společně s námi řešení, abychom mohli pokračovat, tak se dostaneme do patové situace a budeme muset zastavit stavbu na základě usnesení rady z minulého týdne.

Jedná se o investici ve výši 800 milionů korun, investujete do této akce sám.

Jsme dva investoři.

Je tím druhým Zbyněk Kareš, bývalý majitel C.S. Carga?

Ano.

Jste zastupitelem a radním ve Vrchlabí, uvědomujete si současnou situaci, kdy v pozici veřejného činitele porušujete zákon? Právě vy byste ho měl dodržovat v první řadě…

Každý někdy porušuje zákony. Prostě je rozdíl mezi porušením stavebního zákona nebo jiného zákona. Dostali jsme se do situace, kdy jsme museli porušit zákon. Stáli jsme před rozhodnutím situaci řešit nebo nechat projekt ztroskotat. Stavební zákon připouští dodatečné povolení stavby, a my toho chceme využít. Proto jsme se k tomu rozhodli.

Kolik peněz jste už proinvestovali?

V celém projektu jsou to stovky milionů korun.

Proč jste ani na jednu ze tří žádostí na zastavení stavby nereagoval?

Naši právníci na to mají jiný názor. Výzvám stavebního úřadu se budeme bránit právní cestou.

Kolik času na vyřešení problémů máte?

Není ho mnoho. Jsme v tísni a doufáme, že nalezneme shodu s magistrátem, abychom mohli tento projekt, který přinese 750 pracovních míst, dodělat.

Jste připraveni vymáhat od radnice náhradu škody?
Nepředjímal bych to, doufáme, že stavební povolení dostaneme. Nevěřím, že v této těžké době by Pardubice zhatily takto ojedinělý projekt.

Není to trochu vydírání?

Věříme, že dodatečné stavební povolení dostaneme a že se dostaneme ke konstruktivním jednáním, tak aby radnice obstála v tom, že si zodpoví, proč a jak dopravu vyřešíme. Je v tom potřeba konstruktivní shoda.