Co s ruinou? Dráhy zatím neví

Cestující se důstojnějšího prostředí budovy horního nádraží v Karlových Varech hned tak nedočkají.

Nádraží je totiž v daleko horším technickém stavu, než jaká byla původní zjištění, a za takových okolností se společnost Grandi Stazioni do jeho rekonstrukce pouštět nechce. „Rekonstrukce by vyžadovala výrazně vyšší investici a byla by pro každého investora nerentabilní. Grandi Stazioni tudíž připravila dvě varianty řešení obnovy nádraží ve Varech, které by odpovídaly původnímu zadání a rozsahu investice. Nyní se musí České dráhy rozhodnout, jak chtějí postupovat dál,“ řekl Sedmičce Martin Hamšík, mluvčí Grandi Stazioni.
Kdy a zdali vůbec si České dráhy z navrhnutých variant vyberou, není momentálně jasné. „Jednotlivé varianty si vyžádaly příslušné studie zahrnující technické i ekonomické aspekty. V současnosti vedeme jednání o nových podmínkách, za kterých by byla budova rekonstruována tak, aby se jednalo o efektivní řešení, výhodné pro dráhy i Grandi Stazioni,“ oznámil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský s tím, že termín zahájení rekonstrukce bude znám až po ukončení všech jednání. Bude to v roce 2010?

* Italové a nádraží v Karlových Varech**

Italská společnost Grandi Stazioni vyhrála výběrové řízení na revitalizaci hlavního nádraží v Praze a nádraží v Mariánských Lázních a Karlových Varech v roce 2005. Rekonstrukce pražského „hlaváku“ začala v prosinci 2006, v Mariánských Lázních pak letos v lednu.