Domáhá se lepší cesty. Zatím marně | E15.cz

Domáhá se lepší cesty. Zatím marně

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Žít v obytném domě v průmyslové zóně Strakonic znamená pro majitele čtyř bytů urtrpení. Obtěžuje je hluk, prach, kamiony a vytlučené cesty.

Věra Tošnerová se před osmnácti lety stěhovala do okrajové části Strakonic kvůli klidu. Do patrového domu se čtyřmi byty, v ulici Za Pilou. Postupem let ale rozrůstání okolních podniků z domu udělalo ostrůvek uprostřed průmyslové zóny.

„Máme po klidu. Rámus tu dělá nedaleká betonárka, v sousedním Lamivexu se
kolikrát nastaví tolik kamionů, že nemůžeme vyjet vlastním vozem od domu. A pohyb aut je tu celých čtyřiadvacet hodin v sobotu i v neděli,“ říká.

Kamiony parkují i na pozemku, který patří k domu. Na ceduli upozorňující na soukromý pozemek řidiči nereagují. „Nepomáhají ani lístky za stěračem. Když si prostor oplotíme, omezíme sami sebe,“ popisuje situaci.

Značka nic neřeší

Se svým problémem se Věra Tošnerová obrátila na Sedmičku. S redaktorkou prošla celý areál. Nejvíc jí vadí stav přístupové cesty. „Je prašná, od těžkých aut vytlučená a řidiči
tu jezdí jak šílení. Žádná značka nezpomaluje rychlost po areálu,“ upozorňuje. Někteří
ze sousedů si už kvůli prachu měnili obyčejná okna za plastová.

Neví, komu cesta do areálu patří. „Vyptávala jsem se v podnicích, které tady sídlí. Buď mi říkají, že neví, čí cesta je, nebo že se neshodují na tom, kdo a kolik zaplatí,“ popisuje.

Hlavní část příjezdové cesty má podle katastrálních map dva majitele. Z větší části je pozemek města a radnice opraví výtluky do konce roku.

O dopravní značce zpomalující provoz neuvažuje. „Každý řidič je dnes povinný přizpůsobit své chování stavu komunikace, tak aby nepoškozoval zdraví či majetek druhých a životní prostředí. V případě, že se tím každý bude řídit, není potřeba dopravních značek. Problém není v osazení jedné značky, ale v její vymahatelnosti,“ uvádí vedoucí odboru dopravy Václav Býček.

Druhým majitelem cesty je akciová společnost Tonas. „O opravě jsme už uvažovali, ale naše plány stopla krize. Co se týče provozu, snažíme se omezit ho na minimum,“ říká za firmu Eva Mikešová.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.