Podle informací jen za minulý rok utratil Google za lobbování ve Washingtonu 16,66 milionů dolarů, což je skoro dvakrát více než Facebook, který se s 9,85 miliony dolarů umístil na druhém místě.
Ve stejné hladině se drží Amazon i Microsoft, Apple je opět o polovinu menší pod úrovní 4,5 milionů dolarů. Minimální částky ve Washingtonu vydal Uber a Twitter.
Největší lobbisté|
A proč patří Google mezi největší lobbisty? Souvisí to samozřejmě s tím, kolika citlivých oblastí se Google se svými produkty a službami dotýká. Pokud pomineme různé problémy se soukromým dat uživatelů a sledováním, je nyní jistě velkou výzvou systém automatického řízení bez řidiče. Zákon, který by takovou technologii umožňoval, musí být připraven v předstihu, což rozhodně není snadná záležitost při zaměření třeba na celé USA. Zákon musí myslet i na všechny možné situace, které mohou nastat a které bude nutné řešit.
I přes nejvyšší částku oproti ostatním firmám v technologickém byznysu, jde o mírné snížení. Google totiž v roce 2014 utratil 17,5 milionů dolarů, což je více než třeba Comcast nebo Boeing.