Lidé šetří, moře letos mění za rybníky

Fakt, že mnohé firmy na Jihlavsku platí kvůli krizi méně, se projevil i na zájmu o pobyty v zahraničí.

Nikoli k moři, ale k rybníku zamíří letos na dovolenou více lidí z Jihlavska. Pobočky cestovních kanceláří totiž zaznamenaly nižší prodej zahraničních zájezdů, více zájemců je naopak o tuzemské pobyty.

„Lidé si kvůli krizi neplánují dovolenou příliš dopředu. Raději se vydají někam do Čech, nebo budou vyčkávat na výhodnější last minute zájezdy,“ míní Dagmar Obdržálková, zástupkyně jihlavské pobočky třebíčské cestovní kanceláře Tipatour.

Čtyři dny stačí

Lokální kanceláře zaznamenaly krizi výrazněji. Prodej zahraničních zájezdů klesl například v jihlavské cestovní kanceláři IVA tour. Tipatour zase hlásí trend prodloužených víkendů v českých a slovenských lázních. „Prodloužený víkend v pěkné české destinaci je velmi oblíbený. Čtyři dny na relaxování většinou stačí a pobyt je i cenově dostupnější,“ objasnila Obdržálková.

Na lidech, kteří si mohou dovolit dražší pobyty v Egyptě či Řecku, se krize projevila méně. Naopak zájem Jihlavanů o levnější zájezdy, například do Chorvatska, opadl také u větších tuzemských cestovek. „Poptávka klesla po autobusových zájezdech, prodej leteckých stagnuje. Proti minulému létu přibylo osmidenních pobytů namísto dvoutýdenních,“ uvedl mluvčí cestovní kanceláře Čedok Tomáš Brejcha.

Jihlavská pobočka Fischera zaregistrovala vyšší zájem pouze o Tureckou riviéru. „Poslední dobou se nám daří lákat zákazníky na výhody dětského klubu Funtazie. V něm se čeští animátoři o děti starají a vymýšejí jim program,“ vylíčil mluvčí cestovní kanceláře Fischer Dan Plovajko.