Na plánovanou novou tramvajovou trať v Liberci nejsou peníze

Nová tramvajová trať na největší liberecké sídliště Rochlice se zatím stavět nebude, není na ni dost peněz. Postavit je třeba zhruba kilometr kolejí za půl miliardy korun. Liberecký dopravní podnik uspěl sice se žádostí o dotaci z regionálního operačního programu a na první etapu získal 150 milionů korun, má ale problémy zajistit spolufinancování. Dopravní podnik chce proto peníze použít na dokončení modernizace trati až na konečnou ve Vratislavicích. Informoval o tom ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce Jiří Veselka.

„Trať do Rochlic bychom připravili jako jeden celý projekt na další plánovací období ze strukturálních fondů, které by mělo být v letech 2014 a 2015. Podle informací, které zatím máme, by tam měla být poměrně reálná šance ty prostředky získat, protože ekologická veřejná doprava tam bude jednou z priorit,“ doplnil.

Výstavba nového úseku tramvajové trati do Rochlice je pro stotisícový Liberec jednou z klíčových akcí. V budoucnu má dovést tramvajovou dopravu až na největší sídliště, kde žije kolem 16 tisíc lidí. Dnes jezdí do Rochlice a Zeleného Údolí jen autobusy, náporu cestujících ale nestačí, i když ve špičce jezdí v pětiminutových intervalech. Územní plán výhledově počítá i s dalšími novými tratěmi třeba do Vesce a Doubí nebo na Františkov. To jsou ale zatím jen vize.

Na modernizaci tratě do Vratislavic se pracuje už třetí rok, projekt spolufinancuje Evropská unie. Nyní finišují práce na další etapě, při níž byla vybudována dvoukolejná trať napříč bývalým areálem Textilany. „Současně se provedla veškerá příprava na odbočení nové trati na sídliště Rochlice, která by se měla stavět v budoucnu,“ řekl provozně-technický ředitel dopravního podniku Ludvík Lavička. Druhá kolej je položena v délce 2,2 kilometru z centra Liberce do zastávky Nová Ruda, což zrychlí dopravu do Vratislavic. U Lomu navíc vznikla společná zastávka pro tramvaje i autobusy.