Na trati z Plzně do Chebu končí stavba koridoru za 13,1 miliardy korun

Na trati mezi Chebem a Plzní končí po téměř pěti letech stavba III. tranzitního železničního koridoru, která si vyžádala náklady 13,1 miliardy korun. Západní větev koridoru je součástí transevropské železniční sítě. Umožní rychlé spojení mezi Prahou, Plzní a Německem. Konec stavby znamená od soboty i ukončení nepřetržité výluky. Cestující tak nebudou muset přestupovat do náhradních autobusů.

Celkově dojde mezi Plzní a Chebem ke zkrácení jízdní doby u rychlíkových souprav až o 16 minut. Výrazně se tak zvyšuje konkurenceschopnost osobní železniční dopravy, podotkl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla. Železniční stanice Cheb byla pro potřeby transevropské železniční sítě upravena v letech 2004 až 2006. „Momentálně je zpracovávána studie na provedení úprav zbývajícího úseku trati z Chebu až na hranice s Německem. V tomto případě ovšem zůstává řada nejasností vzhledem k nejasné koncepci rekonstrukce trati na německé straně,“ dodal Halla.

Stavební úpravy na trati mezi Plzní a Chebem byly rozděleny do tří etap. A to mezi Plzní a Stříbrem, Stříbrem a Planou u Mariánských Lázní a Planou a Chebem. Na všechny stavby přispěla až 85 procenty Evropská unie. „Přínosem je zvýšení kapacity úseku i traťové rychlosti, a tím zkrácení jízdní doby. Také se výrazné zvýší kvalita cestování. Investorem staveb byla státní organizace Správa železniční dopravní cesty. Náklady na jednotlivé etapy se pohybovaly kolem 4,4 miliardy korun,“ poznamenal Halla.