Nové logo pro Prahu. Zamyslelo se nad ním studio Kontra | E15.cz
KoronaHelpdesk E15

Jak uspět v krizi

Nadčasový Najbrt už nestačí? Studio Kontra přichází s návrhem nového loga Prahy

var

Současné logo Prahy, tedy čtverec s různými překlady názvu Praha, je už dvacet let staré a pomalu se začíná mluvit o jeho modernější variantě. S prvním neoficálním návrhem přišlo studio Kontra. Chce tak otevřít širší debatu nad vizuální komunikací tuzemské metropole. 

O práci na novém logu hlavního města Prahy se zmiňuje reportáž televize PrahaTV. Studio Kontra, které mezi svými referencemi uvádí například loga a vizuální styl Národního hřebčína Kladruby, města Luhačovice nebo České filharmonie, přichází s návrhem jak proměnit a více sjednotit vizuální identitu i hlavního města.

„Chtěli jsme ukázat, co umíme a dát Praze dárek k uzdravení po pandemii. Myslíme si, že je čas, aby město povstalo hezčí a krásnější, a to jedině s novou vizuální identitou,“ říká zakladatel studia Kontra Adam Ondráček. 

Nové logo Prahy podle návrhu studia Kontra se skládá z erbu, který symbolizuje královské město a srdce, které odkazuje na srdce evropy a koruny z lipových listů, kdy lípa je národním stromem a lipové listy najdete například na prezidentské standardě. 

„Současné logo je jenom čtverec s textem. Nyní pracujeme se symbolem srdce jako srdce Evropy, ale pracujeme i s korunou z lipových listů a také s erbem, který odkazuje na královské město,“ komentuje návrh grafická designérka ze studia Kontra Markéta Steiner.

Současné logo vytvořil před dvaceti lety designér Aleš Najbrt. O jeho práci se hovoří jako o nadčasové, i tak se město začíná rozhlížet po novém logu.

Pražský zastupitel Martin Benda (Praha sobě) v reportáži pro PrahaTV uvedl, že „současné logo s sebou přináší určité nevýhody a komplikace. Například není vyjasněný přesný vztah mezi logem hlavního města a znakem. Znak se navíc ještě štěpí na malý a velký.“ Nová vizuání identita by počítala i s logy pro jednotlivé pražské části, což současné logo neumožňuje.

Nutno dodat, že se jedná pouze o návrh. O nové vizuální identitě a komunikaci značky Praha by musela rozhodnout případná soutěž.

Norové postaví nejekologičtější nábytkárnu na světě. Továrna „Plus“ splyne s přírodou
Původně vtip, nyní realita. McDonald’s i Coca-Cola změnily kvůli koronaviru logo

Autor: var
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!