Nadčasový Najbrt už nestačí? Studio Kontra přichází s návrhem nového loga Prahy

Návrh loga hl. m. Praha od studia Kontra

Návrh loga hl. m. Praha od studia Kontra Zdroj: PrahaTV

Návrh loga hl. m. Praha od studia Kontra
Návrh loga hl. m. Praha od studia Kontra
Návrh loga hl. m. Praha od studia Kontra
Vlevo je návrh nového loga pro hlavní město, které připravilo studio KONTRA vedle toho současného.
5
Fotogalerie

Současné logo Prahy, tedy čtverec s různými překlady názvu Praha, je už dvacet let staré a pomalu se začíná mluvit o jeho modernější variantě. S prvním neoficálním návrhem přišlo studio Kontra. Chce tak otevřít širší debatu nad vizuální komunikací tuzemské metropole. 

O práci na novém logu hlavního města Prahy se zmiňuje reportáž televize PrahaTV. Studio Kontra, které mezi svými referencemi uvádí například loga a vizuální styl Národního hřebčína Kladruby, města Luhačovice nebo České filharmonie, přichází s návrhem jak proměnit a více sjednotit vizuální identitu i hlavního města.

„Chtěli jsme ukázat, co umíme a dát Praze dárek k uzdravení po pandemii. Myslíme si, že je čas, aby město povstalo hezčí a krásnější, a to jedině s novou vizuální identitou,“ říká zakladatel studia Kontra Adam Ondráček. 

Nové logo Prahy podle návrhu studia Kontra se skládá z erbu, který symbolizuje královské město a srdce, které odkazuje na srdce evropy a koruny z lipových listů, kdy lípa je národním stromem a lipové listy najdete například na prezidentské standardě. 

„Současné logo je jenom čtverec s textem. Nyní pracujeme se symbolem srdce jako srdce Evropy, ale pracujeme i s korunou z lipových listů a také s erbem, který odkazuje na královské město,“ komentuje návrh grafická designérka ze studia Kontra Markéta Steiner.

Současné logo vytvořil před dvaceti lety designér Aleš Najbrt. O jeho práci se hovoří jako o nadčasové, i tak se město začíná rozhlížet po novém logu.

Pražský zastupitel Martin Benda (Praha sobě) v reportáži pro PrahaTV uvedl, že „současné logo s sebou přináší určité nevýhody a komplikace. Například není vyjasněný přesný vztah mezi logem hlavního města a znakem. Znak se navíc ještě štěpí na malý a velký.“ Nová vizuání identita by počítala i s logy pro jednotlivé pražské části, což současné logo neumožňuje.

Nutno dodat, že se jedná pouze o návrh. O nové vizuální identitě a komunikaci značky Praha by musela rozhodnout případná soutěž.