Novou Flédu vyzdobí barevné projekce

Klub Fléda má nový interiér. Aby přežil, bude komerčnější.

O lístky na koncerty do brněnské Flédy píší Tomáši Ondráčkovi lidé až z Německa nebo Polska. „Duch místa někdejší tančírny Brüner Fledermouse čili Brněnský netopýr, má drápky, které nepustí,“ říká dvaatřicetiletý Ondráček z firmy Level B Production, která Flédu devět let provozuje. Prázdninovou přestavbu za dva miliony si návštěvníci poprvé užijí v pátek 17. září.

Jak jste Flédu předělali? Místo hlavního baru je dnes druhý menší sál na komorní akce. Zrušili jsme fotbálek, na jehož místě je větší a lépe přístupný bar. Dámy ocení dvě toalety navíc, pánové LCD panely nad pisoáry, kde poběží prostřihy z akce. Tři salonky zůstávají, v jednom možná budou lavičky z parku, v druhém sedačky z vlaku. Klub bude lépe odvětraný a vejde se do něj víc lidí.

Jaká bude výzdoba? Přiznáváme beton, což je dnešní trend. Zdi budou šedé a dekorace vytvoří až videoprojektory namapované na zdi a objekty v klubu.

Měníte i dramaturgii? Na koncerty chodí čím dál méně lidí, zřejmě kvůli hospodářské krizi. Budeme proto dělat akce, které naplní sál – přijedou třeba Nightwork nebo Xindl X. Musíme být komerčnější, abychom potom mohli zvát i dýdžeje, kvůli kterým přijedou lidé třeba z Německa. Podobné akce jsou totiž sice srdcové, ale obvykle prodělečné. Stejně jako kino, které jsme zrušili.

Jaká esa máte v rukávu? Pro fandy punku a indie jsme připravili finské Disco Ensemble. Brněnská premiéra čeká dýdžejskou ikonu Adama Freelanda. Drum'n'basový DJ Fresh přiveze novou desku a duo Dva tu nové CD pokřtí.

Jak klub vnímají interpreti? Ti zahraniční jsou zpočátku často nedůvěřiví. Mnohé ale atmosféra klubu po desetiminutovém potlesku po koncertě chytne a nepustí.

Řešíte hvězdné manýry? Zpěvačka kapely Kosheen Sian Evans chtěla pamlsky, které se v Brně ani neprodávají. Jedineční byli The Exploited. I přes svůj věk byli, jak se na punkáče sluší, úplně mimo. Interpreti v zákulisí občas řádí tak, že jsou proti nim i ti nejdivočejší návštěvníci břídilové.