Pan MHD: pořídíme lepší vozy

Proč na sebe spoje nenavazují? Proč jsou tramvaje špinavé? Mostečané se ptali ředitele dopravního podniku.

Mostecká radnice, pod kterou spadá dopravní podnik, má peníze na lepší cestování tramvajemi a autobusy. Dostala evropskou dotaci 223 milionů korun. Ředitel Dopravního podniku Mostu a Litvínova Marcel Dlaska odpovídal v „chatu” na dotazy Mostečanů, které oslovila Sedmička v ulicích města. Cestující zajímalo například to, zda bude znovu jezdit noční sběrný autobus nebo proč mají nové autobusy vzadu snížený strop. Spokojení nejsou ani s návazností spojů.
Karla Komárková, 40 let
Přála bych si čistější tramvaje. Nebo nové, ale takové, kde je při sezení více místa na nohy. Ne ty, které jezdí na linkách číslo 1 nebo 4. Tramvaje i autobusy denně čistíme. Problémy způsobují někteří cestující, kteří si pletou prostředky veřejné hromadné dopravy se smetištěm. U tramvají se blýská na lepší časy. Z dotace město pořídí dvě nízkopodlažní tramvaje, které budou jezdit linku číslo 2.

Pavel Kusý, 61 let
Mrzí mě, že po deváté hodině ráno, když vystoupím z tramvaje a potřebuji jet autobusem od Prioru k soudu, není návaznost. Právě prověřujeme návaznost a vytíženost jednotlivých spojů. Přestože je to časově náročné, předpokládáme, že výsledky cestující posoudí ještě letos. Co se týká konkrétně dopravy od Prioru k soudu, linka číslo 5 jezdí od 8 do 12 hodin pouze dvakrát za hodinu.

Lenka Olmerová, 37 let
Některé autobusy jsou v hrozném stavu. Funí a špatně se jim zavírají dveře. Po osmé hodině ráno je také špatné spojení do okrajových čtvrtí Mostu. Třeba autobus číslo 5 jezdí jen jednou za půl hodiny. I letos plánujeme nákup nových vozů, které nahradí ty dosluhující. S obnovou vozového parku budeme samozřejmě pokračovat i v příštím roce.

Libor Hach, 19 let
U linek 17 a 20 jsou dlouhé intervaly mezi spoji. Číslo 20 jezdí mimo špičky jednou za hodinu. Číslo 17 končí v půl jedenácté večer. Dříve jezdíval v Mostě noční sběrný autobus, bude jezdit znovu? Jak už jsem zmínil, právě se snažíme optimalizovat dopravní obslužnost městské hromadné dopravy. Všechny vaše návrhy předložíme zpracovatelům ke zvážení.

Šárka Černochová, 46 let
Cestovala jsem v neděli k Centralu. Jely spoje číslo 5, 17 a 30 v rozmezí asi sedmi minut, pak půl hodiny nic.Vadí mi, že nové autobusy mají vzadu snížený strop, o který se cestující bouchají. V neděli opravdu jezdí jedna z těchto linek celé dopoledne pouze dvakrát za hodinu. V odpoledních hodinách se frekvence zdvojnásobí na čtyřikrát do hodiny. Budu se asi opakovat, ale optimalizace městské dopravy posoudí i tento problém s přihlédnutím k nově otevřeným podnikatelským a obchodním příležitostem v centru. Co se týče sníženého stropu v nových autobusech, jde o konstrukční prvek výrobce, který dopravní podnik neovlivní.