Pilsner Urquell vydraží aukční lahve. Výtěžek tradičně připadne Centru Paraple

Aukční lahve za posledních devět let

Aukční lahve za posledních devět let Zdroj: Pilsner Urquell

Centrum Paraple získalo díky dražbám aukčních lahví Pilsner Urquell už přes třináct milionů korun.
Každým rokem již deset let vzniká v jedné z předních českých skláren limitovaná edice deseti originálních lahví podle návrhu některého z renomovaných designérů.
Aukční lahve za posledních devět let
4
Fotogalerie

Začátkem prosince se uskuteční desátý ročník charitativní aukce uměleckých pivních lahví Pilsner Urquell. Výtěžek tradičně poputuje na podporu Centra Paraple, které pomáhá lidem s poškozením míchy. Za celou historii aukčního projektu získalo Centrum Paraple 13,5 milionu korun. Aukce se uskuteční devátého prosince na stanici Mall.tv.

Každým rokem již deset let vzniká v jedné z předních českých skláren edice deseti lahví podle návrhu některého z renomovaných designérů. Autorkou letošního vítězného návrhu je designérka Lucie Koldová. „Společnost Pilsner Urquell mě oslovila, abych navrhla letošní aukční lahve. Můj návrh byl poměrně odvážný a výrazný a jsem ráda, že jej přijali,“ vysvětluje Koldová. 

Navrhování se liší od běžných projektů, na kterých designéři pracují delší dobu. V případě tohoto dobročinného projektu je to jednorázová akce, u které si designér nemůže dovolit návrh připravovat a testovat půl roku. Koldová zároveň upozorňuje, že se u takových projektů musí vejít do finančního i časového očekávání, v tomto případě do rozpočtu společnosti Pilsner Urquell.

Video placeholde
Nejdražší obrazy vydražené v Česku • Videohub

„Mám své požadavky, ke kterým patří i sklárna, ve které budu chtít lahev vyrobit, což nemusí být vždy s daným rozpočtem snadné. Na výzvu Pilsner Urquell jsem ale briskně zareagovala a myslím si, že jsme dali dohromady krásný produkt ve zcela nové estetice,“ tvrdí Koldová.

Každá edice se zároveň inspiruje originálním aktuálním tématem. Celý letošní ročník 2021 se věnuje tématu ženství a ženám, jež inspirují a motivují širokou veřejnost. Každá z deseti lahví, které putují do aukce, bude mít svou patronku z řad významných a vlivných českých žen.

Plzeňský Prazdroj dává své dobročinné aktivity do souvislosti i se současnou pandemickou situací, která je těžká i pro Centrum Paraple. „Děláme vše pro to, aby se do aukce zapojilo co nejvíce lidí a výtěžek významně přispěl k udržení kvality a rozsahu služeb pro lidi, kteří to potřebují,“ říká Kateřina Hašková, brand manažerka Pilsner Urquell.    

Unikátní projekt aukčních lahví navazuje na dlouholetou pivovarskou tradici. S dobročinnými počiny začali v pivovaru už jeho zakladatelé. Plzeňský Prazdroj se mimo jiné dobročinné aktivity podílel například na výstavbě Národního divadla.