Pošta snů. Koncem roku i ve Varech
Špičkové informační technologie, přepážky bez skel a moderní design. Taková bude nová pobočka České pošty, která koncem roku přivítá první zákazníky z Karlových Varů. Otevřená bude od devíti do devíti. V Tesku.
Lidé se mohou těšit na stejný vyvolávací systém, jaký je v bankách. Na informačních panelech si navíc sami zjistí informace o službách České pošty a nebudou znuděně čekat v dlouhých frontách. Kromě moderních technologií pošta nabídne také více přepážek. Při jejich vymýšlení se designéři inspirovali v zahraničí, kde v poslední době mizí skleněné bariéry mezi personálem pošty a zákazníky.
„Komunikace mezi nimi je jednodušší, příjemnější a více přátelská. Důležité je i to, že ze zkušeností a statistik vyplývá, že se po odstranění skla nezvyšuje počet incidentů,“ uvedla Marta Selicharová, mluvčí České pošty.
Na bezpečnost pracovníků budou dbát kamery a ostraha nákupního střediska.
Moderně oblečené úřednice
Zákazníci se na nové poště, jejíž součástí bude i kontaktní místo CzechPOINT, setkají také s nově ustrojenými pracovníky. Na jejich stejnokrojích zapracovali módní návrháři, odborové organizace i personál samotný. Hlavním kritériem bylo, aby se v poštovní uniformě zaměstnanci cítili příjemně v zimě i v létě a vypadali moderněji.
„Nový design a oblečení je sice hezká věc, ale pro mě osobně tyto věci nejsou až tak důležité. Pošta by měla spíš zrychlovat své služby. Stejně tak by ženy za přepážkami neměly dávat najevo, že je svými normálními požadavky neskutečně obtěžuji,“ řekl pravidelný návštěvník karlovarské hlavní pošty Pavel Onderský.
Po Liberci a Praze
Karlovy Vary budou společně s Ostravou mezi prvními městy, ve kterých se moderní pošty představí. Zatím pobočky budoucnosti fungují v nákupních centrech v Praze a Liberci. Pokud se experiment v praxi osvědčí, promění se v budoucnu také pošty ostatní.
Co čeká na zákazníky pošty?
Více prostoru, moderní interiér a personál ustrojený do nově navržených stejnokrojů
Více přepážek, které zrychlí provoz a žádné skleněné zábrany mezi personálem a zákazníkem
Kontaktní místo CzechPOINT
Moderní informační systémy a velkoplošná obrazovka
Vyvolávací zařízení jaké je v bankách
Bankomat přístupný i po skončení dvanáctihodinové pracovní doby pošty
Vodící lišta pro snazší orientaci slabozrakých
Více poštovních přihrádek pro adresáty
LCD displeje u přepážek