Prodejce letenek SkyPicker.com loni zvýšil tržby na dvě miliardy

Londýnské letiště Gatwick

Londýnské letiště Gatwick Zdroj: Phillip Capper, Flickr.com (CC BY 2.0)

ČTK
Firmě SkyPicker.com, která prodává letenky, loni vzrostl obrat ze 140 milionů na dvě miliardy korun. Počet zaměstnanců se zvýšil desetkrát na 300. Letos by firma chtěla mít obrat okolo deseti miliard a 1000 až 1500 zaměstnanců, uvedl dnes PR zástupce firmy Marek Hanč.

S tržbami dvou miliard se SkyPicker dotáhl na úroveň dalších velkých tuzemských prodejců letenek. Například Student Agency utržila v roce 2014 přes 2,5 miliardy korun. Asiana, která provozuje portál Letuška.cz, měla ve stejném roce tržby 2,2 miliardy.

Firma SkyPicker se soustředí na prodej letenek na globálním trhu a marže dosahuje deset až 15 procent. Většina tržeb plyne z Evropy a USA. „Díky nové spolupráci s vyhledavačem Kayak, která začala koncem loňského roku, se výrazně zvýšily prodeje na americkém trhu. Očekává se, že bude letos dále posilovat,“ uvedl Hanč. Ještě letos začne firma spolupracovat s dalšími partnery a zapojí tedy nové vyhledavače, které působí na mimoevropských trzích.

Firma chce kvůli rychlému rozvoji nabírat několik set nových zaměstnanců. V Brně naráží na limity pracovního trhu, proto chystá otevřít pobočku v Praze. „Tam bude i část vývoje, zákaznická podpora a zpracování objednávek,“ uvedl Hanč. Pro brněnskou pobočku hledala firma už na podzim zhruba 100 lidí pro zákaznické centrum.

Kromě řadových zaměstnanců hledá firma také finančního ředitele a ředitele pro lidské zdroje.

Vyhledavač letenek kombinuje i letenky nespolupracujících leteckých společností a zaručuje návaznost letů. První letenky prodala firma na jaře 2013, každý měsíc roste obrat o desítky procent. Rychlý rozvoj SkyPickeru umožnil vstup investora Touzimsky Airlines.

Letenkový Skypicker si připsal tržby 250 milionů za čtvrtletí