„Zažili jsem nejlepší lednové prodeje za posledních devět let,“ řekl Aleš Novák, vedoucí divize Seat ČR. Bylo na něm patrné, že jen s obtížemi krotil euforii.
Co stojí za lepšími výsledky?
Bezesporu nové vozy, které obohatily portfolio chřadnoucí španělské značky. Vozy, které jako by vypadly z oka vozům značky Škoda. Sesterské Toledo, nový Leon (na snímku nahoře).
„Jak Leon, tak i Toledo jsou pro nás velmi důležité modely. Jsme rádi, že je máme v nabídce od začátku letošního roku,“ pokračoval šéf Seatu u nás. „Leon nám v lednu udělal obzvlášť velkou radost, prodali jsem 62 kusů, ve srovnání s lednem 2012, kdy to bylo jen 13 vozů, je to skok neskutečný.“
A pak se rozhovořil o plánech. „V roce 2013 hodláme prodat 3800 vozů.“
Vezmeme-li do úvahy, že v letech minulých se Seat potácel v propadlišti zapomnění a jeho čísla byla tato: 2312 ks (rok 2008), 2273 ks (2009), 2760 ks (2010), 3310 ks (2011), 2680 ks (2012), což znamenalo povětšinou 17.-18. místo mezi automobilovými značkami v ČR, tak to bylo smělé prohlášení. Pokud by se totiž naplnilo, Seat by poskočil zhruba na 12. příčku.
„V letošním roce chceme prodat 550 vozů Leon v pětidveřovém provedení, 60 třídveřových (na českém trhu se objeví v polovině roku) a 10 v provedení ST, což je kombi (tento vůz se dostane na český trh až na konci roku). Dohromady tedy 620 vozů. O rok později ale už počítáme s prodejem 1200 vozů Leon.“
Seat | V minulosti na Toledo nedali dopustit taxikáři a Seat počítá s tím, že zájem se znovu proubudí. Proto chystají speciální úpravy vozu pro taxislužby.
A Toledo? Vůz, který se vyráběl ve třech generacích a jehož se prodalo ve světě v letech 1992 až 2002 více než 900 000 kusů.
„U Toleda očekáváme, že v roce 2013 prodáme 450 aut a v roce 2014 ještě o sto vozů více.“
Pak však přeci jen trochu opatrněji dodal, že záleží nejen na zájmu zákazníků, ale i na schopnosti výrobního závodu, zda jim bude schopen objednané vozy dodávat.
Nicméně i tato věta naznačila, nakolik si dnes český Seat věří.