Twitter se dále trápí, je ve ztrátě i přes růst uživatelů

Twitter, ilustrační foto

Twitter, ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Twitter
Twitter, ilustrační foto
Střecha centrály Twitteru
8
Fotogalerie

Sociální síť Twitter ani v loňském roce nedokázala vykázat zisk. A to přesto, že byla díky brexitu a americkým prezidentským volbám ve středu světového dění. Twitteru dokonce vzrostlo množství aktivních uživatelů o dva miliony.

V současnosti se tak na sociální síti pravidelně pohybuje 319 milionů uživatelů. V minulém roce dokonce společnosti vzrostly výnosy o 14 procent na 2,5 miliardy dolarů (63,5 miliardy korun). I přesto skončilo loňské hospodaření ve ztrátě 457 milionů dolarů (asi 11 miliard korun). Zlepšit výsledky se nepodařilo ani přesto, že společnost propustila desetinu svých zaměstnanců, tedy asi 350 lidí.

Za poslední tři roky, co jsou akcie Twitteru obchodovatelné na burze, tak dluh společnosti dosáhnul 2,8 miliardy dolarů, tedy 26 dolarů na akcii.

Jedním z problémů, který v minulém roce Twitter zasáhnul, je propad příjmů z reklamy. Ty za poslední čtvrtletí loňského roku klesly o tři miliony dolarů na 638 milionů dolarů. Může za to především klesající zájem ze strany amerických inzerentů, a to i přesto, že na ostatních světových trzích reklama na Twitteru sílila. K poklesu z příjmů reklamy došlo až v posledním čtvrtletí, což ředitel společnosti Jack Dorsey připisuje opožděné reakci na úbytek uživatelů v roce 2015.

Své obavy nad hospodařením sociální sítě nyní vyjadřují především investoři. Po oznámení výsledků totiž klesly akcie Twitteru o 11 procent na 16,54 dolaru. Otázky se tak množí především ohledně následujících let. Zatímco totiž množství uživatelů znovu pomalu roste, analytici nejsou schopní odhadnout, kdy se růst promítne na ziscích Twitteru. „Otázkou není, jestli vůbec, ale kdy,“ řekl k očekávanému růstu výnosů Dorsey.

Po uvedení výsledků společnost také změnila svou prognózu pro současný rok. Zatímco dříve mluvila o tom, že chce ziskovosti dosáhnout už letos, v posledním oznámení zástupci prohlásili, že se v roce 2017 chtějí ziskovosti sociální sítě jen přiblížit.

Pomoci tomu má také lepší vyhodnocování plánovaných projektů. Podle Dorseyho bude Twitter lépe uvažovat, jaké projekty a služby zákazníkům nabídnout, přednost dostanou ty, které mají větší potenciál ziskovosti. Mohly by to být například živé přenosy videa. Další prioritou pro letošní rok je omezení nenávistných tweetů a šikanování ostatních uživatelů na Twitteru.