Velké návraty

Vzpomínky na staré časy, na dobu, kdy v létě nikdy nepršelo a v zimě bylo po kolena zářivého čestvého bílého sněhu, máme v sobě asi naprogramovány.

Možná je v tom boží trik nebo nedokonalost našich mozkových procesorů. Této paměťové chyby zvané nostalgie využívají marketingoví odborníci, když resuscitují dávno zapomenuté limonády, ale i lidé s velkým srdcem a naditou šrajtoflí, když chtějí vzkřísit zašlou slávu. V Olomouci jich je několik a jejich úspěchy mají jména Poděbrady, Národní dům nebo Fontána. Díky nim můžeme znovu na kafe, kam chodila i naše babička, můžeme vstoupit do stejné vody, jako když jsme byli caparti, nebo můžeme znovu prožít nedělní odpoledne v parku, který kdyby měl stromy, byl by jako kdysi. I to je jen marketing, ale úžasně příjemný.