Víme první: Opencard na billboardech. Kampaň platí Haguess

Společnost Haguess, která hlavnímu městu dodávala informační technologie ke kartám Opencard, se rozhodla podle auditů předražený projekt propagovat na billboardech.

Cíl kampaně je zřejmý. Vylepšit pošramocenou pověst policií prověřovaného projektu i firmy Haguess. „Chtěli jsme ukázat, že Opencard není říší zla, ale že jde o užitečnou kartu,“ řekl Sedmičce ředitel společnosti Petr Stránský.

Billboardy mají upozornit na funkce, které karta v současné době nabízí. Do budoucna uvažuje společnost i o propagaci novinek.

Kampaň si Haguess platí čistě z vlastní kapsy. „Kolik billboardy stály ale prozrazovat nechceme,“ uvedl Stránský. Hlavní město se na jejich výrobě podílelo jen v oblasti konzultací.

Plakáty provázejí obyvatele metropole na billboardech podél pražských silnic.

Zatím jen čtyři funkce

Projekt víceúčelové karty vznikl v roce 2006. Výběrové řízení vyhrála firma Haguess, do tendru šla tehdy jako jediná.

Téměř čtyři roky fungování systému stály hlavní město 833 milionů korun, zisk zatím nepřinesly. Karta nabízí v tuto chvíli jen čtyři funkce: jízdenku MHD, průkazku do městské knihovny, placení parkování a webový přístup k postihům za řidičské přestupky.