Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu

Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu

Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu Zdroj: Autorevue.cz

Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu
Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu
Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu
Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu
Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu
29
Fotogalerie

Sám šéf Bugatti se nechal slyšet, že nová chlouba automobilky zvládne impozantní zrychlení na 400 km/h a následné zastavení za méně než minutu.

Informaci na Twitteru publikoval Dan Prosser, žurnalista magazínu Evo. Na večeři s Wolfgangem Durheimerem, šéfem Bugatti, prý padla zmínka o tom, že nový Chiron stihne za méně než 60 sekund nejen zrychlit na 400 km/h, ale následně i zastavit.

Podle čísel dosažených ostatními modely by Durheimerovo tvrzení mohlo být pravdivé. Už v roce 2009 zkoušel podobnou disciplínu Ford se svým GT. Akceleraci z klidu na 300 km/h a následné zastavení zvládl za 30,3 sekundy. O dva roky později se něco podobného povedlo modelu Koenigsegg Agera R, který dokonce zrychlil na 322 km/h a zastavil do 25 sekund!

Výkon Chironu rozhodně nechybí. V útrobách se schovává osmilitrová jednotka se šestnácti válci uspořádanými do písmene W, která disponuje výkonem 1 103 kW a točivým momentem 1 600 Nm. Z klidu na stovku zrychlí za méně než 2,5 sekundy, na 200 km/h se pak vyšplhá za 6,5 sekundy. Omezovač hyperautu nedovolí jet více než 420 km/h a to hlavně kvůli tomu, že v takové rychlosti by pneumatiky zkrátka nevydržely příliš dlouho.

Bugatti se příští rok pokusí o světový rychlostní rekord na zkušební dráze Ehra-Lessien. Ve stejný den by společnost měla v praxi předvést i to, že Chiron skutečně zvládne ono zrychlení a zastavení pod jednu minutu...