Namátkou: ČD Cargo balancuje na hraně insolvence, stát by měl přitom jasně říci, zda si přeje zachování takzvaných jednotlivých zásilek. Ruku v ruce s tím musí jít snížení poplatků za koleje. Toto politické rozhodnutí z ministra, potažmo vlády, nikdo nesejme, ani představenstvo Českých drah.
Miliardy létají vzduchem v případě výstavby infrastruktury. Na jedné straně je třeba dočerpat největší český operační program (OP Doprava), což předpokládá urychleně nalézt řadu náhradních projektů. Je třeba například rychle dotáhnout do konce zpožděný tendr na modernizaci D1 nebo začít stavět tunel mezi Rokycany a Plzní. Na nového ministra čeká i vlekoucí se kauza zvlněné dálnice D47. Stejně rychle je třeba na druhé straně začít s přípravou staveb na příští rozpočtové období unie. Právě v oblasti přípravy nových projektů rezort nejvíc zaspal.
Na vyřešení čeká také balík smluv v hodnotě 30 miliard se stavebními firmami, peníze přitom v žádném rozpočtu nejsou. Cena staveb odkládáním stále roste. Jako nevýznamné se v tomto světle mohou zdát další důležité úkoly. Transformace Ředitelství silnic a dálnic, liberalizace železniční dopravy, dotažení nových zákonů o autoškolství a o železnici, rozšiřování mýtného nebo využití majetku v Hamburku. O registru vozidel nemá cenu mluvit.
Kdo je Zbyněk Stanjura
Datum a místo narození: 15. 2. 1964, Opava
Vzdělání: elektrotechnická fakulta VUT v Brně
Politická příslušnost: členem ODS je od roku 1991, od roku 2002 je předsedou moravskoslezské ODS
Současné funkce: člen Poslanecké sněmovny (od 2010), předseda poslaneckého klubu ODS (od 11. května 2011), člen volebního a organizačního výboru; člen zastupitelstva města Opavy (od 1997)