Zápisník Štěpána Brunera: Boj o hotovost

Odstavené letouny Boeing 737 MAX v areálu závodu výrobce

Odstavené letouny Boeing 737 MAX v areálu závodu výrobce Zdroj: Reuters

Odstavené letouny Boeing 737 MAX v areálu závodu výrobce
Odstavené letouny Boeing 737 MAX v areálu závodu výrobce
Odstavené letouny Boeing 737 MAX v areálu závodu výrobce
Boeing stovky dosud nepředaných letadel uskladňuje na svých letištích
Uzemněí letounů Boeing 737 MAX není pro výrobce jen finanční noční můrou a těžkou ranou pro reputaci. Také z logistiky by se jednomu zatočila hlava
9
Fotogalerie

Když necháte auto stát na místě několik měsíců, může se přihodit, že potom jen tak nenastartujete a neodjedete, ale že vaše první cesta povede na odtahovce do servisu. 

U dopravních letadel je to ještě horší. Americký regulátor FAA nařídil inspekce 2000 letounů Boeing 737, odstavených kvůli pandemii koronaviru. Motorům těchto letadel hrozí při dlouhé odstávce koroze a následné selhání za letu.

Alespoň že se tyto potíže tentokrát netýkají poslední generace řady 737 s přízviskem MAX. Ta jich má totiž i tak dost. Aerolinky Norwegian, mezi jinými, zrušily objednávku na 92 letadel, která už více než rok nesmějí létat. Navíc chtějí vrátit i 18 už převzatých strojů a žádají přes miliardu dolarů jako odškodnění. Bude zajímavé sledovat souboj aerolinky, která potřebuje hotovost, a výrobce, který se jí nehodlá vzdát.