Den slavení banalit - glosa Petra Peška | E15.cz
KoronaHelpdesk E15

Jak uspět v krizi

Glosa Petra Peška: Den slavení banalit

Petr Pešek

Petr Pešek

Politici se rádi ukazují u staveb. U těch hotových, probíhajících, započatých či dokonce jen chystaných. A nejen ukazují, ale hlavně fotí.

Když je čím se chlubit a jestliže se to nepřehání, tak proč ne. I to patří k politice. Ministrovi obchodu a průmyslu a dopravy Karlu Havlíčkovi se ale podařilo během jediného dne porušit obě tyto zásady.

Ve čtvrteční záplavě zpráv, v nichž na svém profilu na sociálních sítích zvěstoval zdokonalování naší dopravní infrastruktury, vynikly dvě železniční. Dozvěděli jsme se jednak, že se ruší jeden nechráněný přejezd (mezi Přerovem a Dluhonicemi) a místo něj se o kus dál začíná stavět silniční nadjezd. Další jsou prý v plánu, protože to je „velká priorita“ vlády. U toho fotka torza nového nadjezdu a samozřejmě pana ministra ve stavařské helmě.

Jen o pár hodin dříve sociální sítě rozvibrovala ještě bombastičtější zpráva, uvozená slovy „revoluce na české železnici“. Vypuknout má na železniční trati – tedy nově rychlotrati – mezi Olomoucí a Uničovem. Na tomto úseku se totiž bude jezdit 160 km/h! Navíc se zabezpečovacím systémem ETCS. A k tomu…fotka ministra Havlíčka v helmě.

Havlíček: Vláda schválila model financování stavby Dukovan. Smlouvy s ČEZ budou podepsány do týdne

Druhá ze zpráv vyvolala zaslouženou pozornost, zvláště kvůli „revoluční“ rychlosti. Rychlovlaky už léta ve světě jezdí rychlostí více než dvojnásobnou, takže spíše než o „revoluci“ tu jde o minimální samozřejmost. A ani systém ETCS není až tak žhavou novinkou…

Touha pochlubit se dopravními stavbami je pochopitelná. O železniční dopravě se v poslední době píše spíš kvůli srážkám a různým karambolům vlaků, u té silniční se zase připomíná váznoucí stavba dálnic. A volby jsou za dveřmi.

Občas by ale neškodilo při PR propagaci ubrat nohu z plynu. Jinak ministr Havlíček riskuje, že nebude jasné, zda jde o jeho skutečný či parodický profil. Ostatně už u zmíněných čtvrtečních příspěvků tento dotaz padl.

OBRAZEM: Tragické střety vlaků. Podívejte se na pět nejhorších železničních nehod v české historii

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!