Do kontejneru letí pět let staré tiskové zprávy, prezentace, cédéčka, smlouvy i pokoutně získané zápisy z dozorčích rad. Drtivá většina z toho jsou jen zbytečné řeči. Na mě při cestě ke kontejneru tento týden kupříkladu vypadlo cosi s názvem Společná deklarace k realizaci modernizace železniční tratě z Prahy do Kladna s připojením na letiště Ruzyně.
Prohlášení z 29. dubna 2008 slibuje zahájení provozu do konce roku 2013. Podepsáni jsou Aleš Řebíček, Pavel Bém, Petr Bendl, Tomáš Chalupa, Miroslav Bernášek, Martin Dvořák a Jan Komárek. Kde se, pánové, stala chyba?
Nebo tisková zpráva ČSA z 21. září 2009. Viceprezident Petr Pištělák v ní oznamuje zavedení zázračného systému Origin&Destination, který vytáhne firmu z bryndy. Stručně řečeno šlo o to, nalákat cestující k přestupu v Praze tím, že se jim nabídnou levnější letenky než na přímých letech. A tak se vesele začalo létat například z Káhiry do Tel Avivu přes Prahu. V současné době je systém mrtvý a národní dopravce se znovu soustředí na pasažéry cestující z bodu do bodu.
A o jejich záchraně mluvit rozhodně nelze. Takových příkladů jsou v „archivech“ spousty a není důvod se domnívat, že dnešní prohlášení jsou méně planá než ta minulá.