Obchodní válka, kterou rozdmýchala „krvavá“ bavlna pěstovaná v ujgurské autonomní oblasti Sin-ťiang, pokračuje. Společnosti Adidas a Nike se přidaly k oděvnímu řetězci H&M v bojkotu textilní suroviny ze Sin-ťiangu, kde prý Čína zneužívá vězně k nuceným pracím. Společnost Huawei na to reagovala vyškrtnutím obou firem ze svého elektronického obchodu.
Čínský telekomunikační gigant se jen přidal k řadě tamních celebrit, které se zřekly značek Adidas a Nike. Distancoval se od nich třeba populární hongkongský zpěvák a herec Eason Chan. Na reálných prodejích se to však nijak neprojevilo. Oblečení a boty od Adidasu a Nike si Číňané stále mohou koupit prostřednictvím platforem Taobao, JD.com a Pinduoduo.
Společnost Nike ostatně v pátek uvedla na trh nový model tenisek pro ženy, o které vzápětí projevilo zájem na 350 tisíc čínských zákaznic. Nový model, který se v Číně prodává za 699 jüanů, téměř 2400 korun, se tak okamžitě vyprodal.
Oběma značkám v Číně dál fungují účty na sociálních sítích a uživatelé iPhonů si jejich aplikace mohou bez problémů stahovat v App Store, jak uvedl South China Morning Post.
Čínský bojkot tak zatím nejvýrazněji dopadl na švédský obchodní řetězec H&M. Z čínských e-shopů zmizely všechny zmínky o značce a bylo zavřeno několik kamenných obchodů, mimo jiné ve městech Urumči a Ťi-nan.
Některé čínské technologické společnosti navíc zcela vymazaly všechny zmínky o H&M ze svých map, e-shopů nebo aplikací na dovážku jídla. K bojkotu Nike a Adidas se společnost Huawei zatím nevyjádřila.