Česká značka Ospap je příkladem zvládnutí krizového řízení

Petr Breburda

Petr Breburda

Když v roce 1958 vznikla značka Ospap jako český symbol pro velkoobchod papírem, poté i pro obalové materiály a prostředky vizuální komunikace, nikdo určitě po téměř 60 letech její existence nečekal, že bude bojovat o přežití. Dnes česká pobočka australského vlastníka PaperlinX zůstavá jako jeho poslední „ostrov“ v Evropě a prochází nelehkým obdobím, ke kterému se ale postavila čelem.

Australská mateřská společnost, která doplatila na chybná manažerská rozhodnutí udělaná v minulosti, prodává, popř. dává do insolvenčního řízení, své pobočky po celé Evropě. Prakticky jedinou pobočkou, o jejímž osudu není ještě rozhodnuto, je právě český Ospap. Značka, která by v roce 2018 mohla oslavit 60 let na trhu.

Tým soustředěný okolo zkušeného generálního ředitele Petra Breburdy a všichni stávající zaměstnanci se semkli a předvádějí na české podmínky něco, co můžete vidět jen málokdy a o čem řada firem pouze teoretizuje. Ukazují, jak by měl vypadat skutečný krizový management v praxi. Firma už několik měsíců jede naplno bez ohledu na složitou situaci a nejistotu, bez ohledu na spekulace a na skutečně tvrdý konkurenční boj. Jede dál, přestože musí platit předem svým dodavatelům, kteří ztratili v australský PaperlinX důvěru, což samozřejmě způsobuje občasné výpadky dodávek. Je příkladem skutečného engagementu zaměstnanců, o kterém mnoho firem pouze sní, příkladem, že zákaznická spokojenost se projeví v loajalitě.

OspapOspap

Trh znalý situace nechápe, jak je to vůbec možné, protože podle běžných zvyklostí by firma už dávno skončila. Celý krizový model je postaven právě na věrných zákaznících, na loajálních stávajících zaměstnancích, kteří jsou profesionály ve svém oboru, na dodavatelích, kteří firmu neodepsali a samozřejmě na tvrdém ekonomickém řízení, bez kterého by v této době nebylo možné ani přežít, natož dosahovat obrat téměř na úrovni plánu. Krizový management je samozřejmě podpořen krizovou komunikací, ve které firma své zaměstnance, zákazníky a dodavatele pravdivě a otevřeně informuje o dění.

Generální ředitel Petr Breburda k současnému dění říká: „ Vede nás profesionální hrdost a hrdost na značku Ospap. Věřím, že i kdyby vše nedopadlo podle našich představ, po managementu a zaměstnancích sáhne kterýkoliv zaměstnavatel, protože dokázali, že jsou profesionálové.“

Pokud Vás zajímají produkty nabízené pod značkou Ospap, podívejte se na obchod.ospap.cz nebo navštivte právě zmodernizovanou maloobchodní prodejnu v Praze2, Václavské ulici (www.svet-papiru.cz).

Martina Koutníková, Marketing and Company Communication Manager