Zajímavostí je, že nové vagony nebudou v typické žluté barvě, nýbrž ponesou červenobílý korporátní design Deutsche Bahn doplněný odkazy na spolupráci obou firem. Právě Deutsche Bahn si totiž loni vybrala Jančurovu společnost jako partnera pro dlouhodobou (pravděpodobně nejméně patnáctiletou) spolupráci na lince Praha–Hamburk. Překvapivě tehdy ze hry vypadly České dráhy, které linku historicky obsluhují a které považovaly prodloužení spolupráce téměř za samozřejmost.
Podle Jančury si celý německý projekt vyžádá investici tří miliard korun, o peníze se přitom postarají finanční ústavy. „Kdybychom neměli jako partnera Deutsche Bahn, tak nám banka nikdy nepůjčí. Pro ně je záruka v té spolupráci,“ uvedl Jančura. O jaké peněžní ústavy jde, není jasné. Je možné, že se RegioJet obrátil na stejné firmy, které financovaly jeho vstup na koleje před dvěma lety, tedy ING Leas a Société Générale Equipment Finance.
Pokud jde o nové německé aktivity, je Jančura nezvykle skoupý na slovo, prý s ohledem na německou stranu. Neprozradil například, jaké lokomotivy jeho vlaky potáhnou. Musí přitom sehnat stroje schopné alespoň 200kilometrové rychlosti. Na ty zřejmě padne zbytek plánované investice.
RegioJet by měl začít jezdit do Německa v prosinci 2014. Původní plány hovořily už o konci letošního roku, na žádost Deutsche Bahn ale na trati ještě rok vydrží České dráhy.
Pozn. red.: Původní informace v článku o společnosti International Railway Systems (IRS) jako vlastníkovi Astra Vagoane byla pro nepřesnost stažena.
Radim Jančura: Linkou do Hamburku se RegioJet zdvojnásobí