Komise ministerstva dopravy: Silnice do Vídně bude čtyřproudá

Silnice I/52 bude nadále tvořit základ silničního spojení z Brna do Rakouska

Silnice I/52 bude nadále tvořit základ silničního spojení z Brna do Rakouska Zdroj: MyFriend, Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

ČTK
Centrální komise ministerstva dopravy potvrdila pokračování přípravných prací na spojení Brna a Vídně v podobě čtyřproudé rychlostní silnice. Dohady o budoucí podobě chystané silnice rozvířilo vyjádření ministra Antonína Prachaře, že obchvat Mikulova se bude stavět jen jako dvouproudá silnice. To by ale budoucím plánům na rozšíření komunikace z Pohořelic do Mikulova bránit nemělo.

„Nikdy bych si nedovolil navrhovat, že pro spojení Brna s Vídní stačí obyčejná dvoupruhová silnice. Znovu to opakuji, diskuse o dvoupruhu vyplynuly z mého jednání s dolnorakouským hejtmanem Erwinem Pröllem a na jím uvedeném faktu, že rakouská strana až k našim hranicím dočasně čtyřpruh nepovede,“ uvedl ministr dopravy Antonín Prachař.

Právě existence čtyřproudého napojení na rakouské straně ministr uváděl jako nutnou podmínku pro to, aby se stejný typ komunikace budoval i na tuzemské straně hranice. V Rakousku takzvaná severní dálnice končí u obce Schrick. Další dálniční úsek Schrick - Poysbrunn by mohl být hotový v letech 2016 až 2017 a odsud na české hranice povede pouze dvouproudá silnice, uvedl na nedávném setkání s Prachařem dolnorakouský hejtman. O tom, zda a kdy se tento úsek rozšíří na čtyřpruh, není podle něj dosud rozhodnuto.

Přípravy na stavbu nové tuzemské části spojení Brna s Vídní (R52) komplikují zrušené zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje. Jediný úsek, jehož přípravu tato skutečnost nekomplikuje, je podle ministerstva právě tříkilometrový úsek v okolí Mikulova. Přestože se nyní připravuje jako dvoupruhový, počítá úřad s jeho následným rozšířením. To se podle Prachaře má odrazit mimo jiné i v objemu vykupovaných pozemků.