Praha má mít v roce 2020 stavební povolení na metro D i širší tramvajovou síť | E15.cz

Praha má mít v roce 2020 stavební povolení na metro D i širší tramvajovou síť

Jiří Liebreich

Dokončit přípravu první fáze stavby metra D, rozšířit síť tramvajových tratí nebo zavést bezkontaktní platby ve všech tramvajích a příměstských autobusových linkách. I takové priority si do roku 2020 vytkl pražský dopravní podnik, největší městská firma. Tou nejdražší je výstavba čtvrté linky metra. Během příštího roku podnik počítá s provedením geologického průzkumu za 930 milionů korun a započetím výstavby v úseku Pankrác - Depo Písnice v celkové hodnotě čtyřicet miliard korun.

„V průběhu roku 2019 bychom měli velmi pravděpodobně dostat stavební povolení na úsek trati metra D Pankrác - Nové Dvory,” zdůraznil Martin Gillar, generální ředitel podniku s tím, že do roku 2020 společnost zařídí bezbariérový přístup do stanic Opatov, Karlovo náměstí a Palmovka za více než 300 milionů korun. Ze současných 61 stanic je nyní 45 bezbariérových. Zbývající stanice chce podnik přeměnit na bezbariérové do roku 2025. Modernizovat chce navíc sedm dalších stanic metra za téměř 3,5 miliardy korun.

Vedle přípravy výstavby nového metra podnik rozšíří tří tramvajové trasy do roku 2020 a postaví novou vozovnu Hloubětín za 1,6 miliardy korun. Jako první má být prodloužena trať z Barrandova přes Holyň do Slivence v hodnotě 690 milionů korun. Dopravce také počítá s nákupem nových elektrobusů, plánované investice ale neuvedl.

Lítačka se potýká s problémy. Lidé hlásí chyby při registraci na novém webu i při placení

Vedle těchto hlavních priorit firma oznámila, že budou všechny tramvaje vybaveny samoobslužnými zařízeními pro nákup jednorázových jízdenek bezkontaktními platebními kartami. Terminály mají fungovat od prvního čtvrtletí příštího roku. Během něj se má také rozšířit mobilní signál do tunelů metra, tyto investice budou hradit operátoři.

Podnik rovněž vyčlenil jednu miliardu na investice do elektromobilů či elektrobusů. Stávající vozový park chce průběžně doplňovat a modernizovat, do roku 2021 chce rovněž vyměnit vozy lanové dráhy na Petřín.

V loňském roce dopravní podnik vykázal zisk necelé dvě miliardy korun, přičemž od svého jediného vlastníka - Prahy - dostal na provoz 13,5 miliardy. Podnik je největší městskou firmou, zaměstnává téměř jedenáct tisíc osob.  Loni přepravil 1,1 miliardy osob.

Za Babišovy vlády padly desítky lidí. Přečtěte si, co je s nimi teď
Praha chce již brzy výrazně zlevnit jízdné studentům a seniorům

 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!