Ryanair nevpustí do letadel klienty s letenkami prodanými přes Kiwi.com, jsou prý falešné

„Ryanair apeluje na zákazníky, aby si kupovali letenky skrze oficiální stránku společnosti a vyhnuli se využívání třetích stran, jako je třeba Kiwi.com, které nemají žádné oprávnění k tomu, aby letenky Ryanairu prodávali,“ uvedla společnosti v prohlášení.

„Ryanair apeluje na zákazníky, aby si kupovali letenky skrze oficiální stránku společnosti a vyhnuli se využívání třetích stran, jako je třeba Kiwi.com, které nemají žádné oprávnění k tomu, aby letenky Ryanairu prodávali,“ uvedla společnosti v prohlášení. Zdroj: Reuters

„Dokud bude žít Ryanair, budou žít spory s ním,“ řekl před nedávném o irské společnosti zakladatel Kiwi.com Oliver Dlouhý.
2
Fotogalerie

Nízkonákladová letecká společnost Ryanair nebude přijímat letenky a palubní lístky, které byly prodány přes český agregátor Kiwi.com. Irská firma Ryanair dlouhodobě kritizuje český portál kvůli přeprodávání letenek, což letecký dopravce zakazuje. "Vyhrožování zákazníkům, že nebudou vpuštěni na palubu s naší palubní vstupenkou je pouze malichernou a amorální praktikou," odmítá postup letecké společnosti mluvčí Kiwi.com Nina Černá. 

„Od 18. srpna nebude na palubu letadel Ryanair vpuštěn žádný z cestujících, kteří si své letenky zakoupili prostřednictvím Kiwi.com,“ oznámila firma. „Ryanair apeluje na zákazníky, aby si kupovali letenky přes oficiální stránku společnosti a vyhnuli se využívání třetích stran, jako je třeba Kiwi.com, které nemají žádné oprávnění k tomu, aby letenky Ryanairu prodávaly,“ uvedla společnost v prohlášení.

Irská letecká společnost svůj postup opírá o evropskou regulaci, podle které je nutné, aby cestující dokončili odbavení přímo u Ryanairu, a to kvůli bezpečnostním a regulatorním postupům. 

„Tyto falešné palubní lístky jsme objevili, když menší počet pasažérů, kteří měli rezervováno prostřednictvím Kiwi.com, přišel minulý týden ke vstupu do letadla bez oficiálního boarding passu Ryanairu,“ uvedl marketingový ředitel Ryanairu Dara Brady.

„Pokud uděláte rezervaci prostřednictvím Kiwi.com, doporučujeme vám, abyste Kiwi.com kontaktovali a získali od nich nezbytné údaje, abyste mohli dokončit proces odbavení podle bezpečnostních protokolů,“ dodal. 

"Nic jako falešná palubní vstupenka neexistuje," odmítá mluvčí Kiwi.com Nina Černá. Letenky se liší pouze vizuálně, údaje zůstavají stejné, doplnila Černá. "Uděláme vše, co je v naší moci, abychom naše zákazníky podpořili během tohoto zavrženíhodného aktu Ryanairu, který trestá cestovatele jen proto, že neumí přijmout existenci konkurenčního prostředí." 

Pro cestujícího by se podle mluvčí Kiwi.com nic měnit nemělo. "Doposud jsme žádné komplikace nezaznamenali, naši zákazníci dostávají kopii originální palubní vstupenky Ryanair, kterou si mohou vytisknout," uvedla pro deník E15 Černá. "Ryanair tento výstup učinil jenom proto, aby odradil cestující od jiných rezervačních platforem než je ta jeho a snaží se tak bránit konkurenci. Některým médiím už Ryanair potvrdil, že zákazníkům umožní letět, pokud budou mít platnou rezervaci," myslí si Černá. 

Ryanair kritizuje Kiwi.com dlouhodobě. V roce 2019 letecká společnost dokonce podala na portál žalobu z důvodu přeprodeje letenek, což ve svých obchodních podmínkách zakazuje. Během posledního roku se zase obě společnosti vzájemně obviňují kvůli sporům ohledně refundací letenek, které kvůli globální pandemii zůstaly hromadně nevyužity. 

„Tyto servery nám poskytují falešné údaje o zákaznících, jména cestujících přidávají k virtuálním platebním kartám. To nám brání v tom vyplatit tyto peníze přímo zákazníkům Ryanairu,“ kritizoval tehdy Kiwi.com šéf Ryanairu Eddie Wilson.

„Dokud bude žít Ryanair, budou žít spory s ním. Nejen naše, ale všech, kdo distribuují jeho lety. Vždy bude zneužívat evropský soudní systém k tomu, aby se dostal na přední stránky médií. Kvůli přeprodeji letenek nás ale nikdo žalovat nemůže,“ odmítl již dříve jakékoliv pochybení šéf brněnské společnosti Oliver Dlouhý. 

Video placeholde
Covid pas a aplikace Tečka • Videohub