U Chomutova se otevírá nová rychlostní silnice R7 | E15.cz

U Chomutova se otevírá nová rychlostní silnice R7

rychlostní silnice R7
rychlostní silnice R7
• 
ZDROJ: Miaow Miaow - Wikimedia Commons

Jan Šindelář

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Česká síť dálnic a rychlostních silnic je ode dneška o šestnáct kilometrů delší. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) po několika odkladech nakonec plní slib a ještě před koncem roku pouští řidiče na novou rychlostní silnici R7 mezi Postoloprty a Chomutovem.

Je to druhé a poslední otevírání dálnice v letošním roce, už před letními prázdninami se přestřihla páska na 24 kilometrech D3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí. Dvě stavby u Chomutova vyšly stát na 4,5 miliardy korun. Řidičům mimo jiné výrazně ulehčí cestu na lyže do Krušných hor, význam má ale i v mezinárodním měřítku. Díky novému úseku R7 je zase o něco snažší napojení na německou dálniční síť u Saské Kamenice.

„Jedním z nejdůležitějších důvodů je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun, Postoloprt a strategické průmyslové zóny Žatec–Triangle, vybudované v prostoru bývalého vojenského letiště,“ doplnila mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Dokončení je v nedohlednu

Podle hejtmana Ústeckého kraje Oldřicha Bubeníčka (KSČM) je otevření dvou nových úseků R7 pro kraj mimořádně důležité. Kraji by to podle Bubeníčka mohlo pomoci s přilákáním nových investorů právě do Triangle. „Kvalitní čtyřproudová komunikace bude od Bítozevsi, tedy od Trianglu, až na hranice s Německem. Bohužel to ale nemůžeme říct o druhém směru, tam je otázka let,“ řekl už dříve ČTK Bubeníček. Co nejrychlejší dokončení R7 požadují Ústecký a Středočeský kraj a také obce podél silnice. Pro dokončení chybějících úseků ve středních Čechách a na Lounsku ŘSD termíny ještě nemá.

Přesto nová dálnice budí mírné rozpaky, hlavou nad ní kroutí i někteří úředníci ministerstva dopravy. V ploché krajině vzniklo s nebývalou velkorysostí několik obřích náspů a mimoúrovňových křižovatek, částečně v nové stopě je vedena i stará silnice číslo sedm. To vše v místech, kde je relativně řídký provoz a široko daleko není žádná postižená obec. Podle sčítání z roku 2010 tam projede denně necelých sedm tisíc aut. Pro srovnání, u Benešova, kde dálnice chybí, je to přes dvacet tisíc vozidel.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah