„Pojišťovna dává radu na vlastní produkty, které má v portfoliu, zprostředkovatel z relevantního vzorku produktů na trhu,“ popsal ředitel úseku právních služeb Partners Vít Mikolášek.
Zásadní změnou jsou stejná pravidla prodeje pojištění pro všechny. „Stejné povinnosti a ochrana zákazníků nyní budou platit pro zprostředkovatele, on-line srovnavače i zaměstnance pojišťoven,“ uvedl místopředseda Asociace českých pojišťovacích makléřů Ivan Špirakus.
Zásadní změnu představují stejná pravidla prodeje pojištění pro všechny.
Česko má na zavedení směrnice, která právě vstoupila v platnost, do svého právního řádu dva roky. Ministerstvo financí tak připravuje nový zákon o distribuci v pojišťovnictví, který předloží do konce letošního roku.
Nové povinnosti přitom mohou zvýšit náklady pojišťoven i zprostředkovatelů. „Lze tedy očekávat, že se z tohoto pohledu zvýší tlak na ceny pojistek. Na druhé straně ty jsou dány také konkurencí na trhu, která je díky vysokému podílu nezávislých zprostředkovatelů vysoká a výrazně tlačí ceny směrem dolů,“ zdůraznil výkonný ředitel Unie společností finančního zprostředkování a poradenství Jiří Šindelář. V konečném důsledku se tak ceny zvedat nemusí. Není to ovšem jediná norma, které se musí zprostředkovatelé a pojišťovny v poslední době přizpůsobit.
„Tyto předpisy zavádí předsmluvní informační povinnosti o pojistných produktech. Jejich důsledkem je přemíra požadavků na předsmluvní informace, která se může bohužel ukázat jako kontraproduktivní, kdy spotřebitel nemusí být schopen rozlišit mezi informacemi pro něj zásadními a podružnými,“ popsala některá praktická úskalí Jolana Ackermannová z České asociace pojišťoven.
Životní pojištění, spoření na penzi: Jak získat maximální daňový odpočet